ترفند و آموزش
رضا رزمی۶:۳۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۴ شهريور

کار با گوگل درایو هزاران بار راحت‌تر شد. این کمپانی یک‌سری ویژگی‌های جدید در گوگل درایو، صفحات و اسلاید‌ها فعال کرده است. در امکانات جدید می‌توانید به جای تایپ کردن صحبت کنید. همچنین ابزارهایی برای کار همزمان نیز بر روی درایو قرار گرفته است. 
گوگل داک تایپ صدا در گوگل کروم، "iOS" و اپلیکیشن اندروید را نیز پشتیبانی می‌کند. زمانی که این امکان را در منوی "Tools" کروم فعال می‌کنید با کمک آیکون میکروفنی که بر روی کروم نصب شده است می‌توانید حرف‌هایتان را تایپ کنید. استفاده از این امکان در اپلیکیشن اندروید و "Tools" امکان‌پذیر است و برای این کار از "voice commands"  می‌توانید استفاده کنید.


ست این ویژگی جدید گوگل موفق بوده و گوگل داکیومنت از توانایی تشخیص بین متن و حتی دستورات متنی مثل رفتن به پاراگراف جدید برخوردار بوده است. امکان تایپ صدا به‌تازگی به ۴۰ زبان فعال شده است.
کاربران اندروید امکانات جدیدی غیر از تایپ صدا خواهند داشت که انجام چند کار به شکل همزمان را برایشان راحت‌تر می‌سازد. گوگل ابزار جدیدی به نام "Research" را اضافه کرده است که امکان جستجو کردن مستقیم از روی داکیومنت را امکا‌ن‌پذیر می‌سازد. قابل توجه است که این ویژگی تنها برای اپلیکیشن‌ داک در اندروید فعال است و کاربران می‌توانند مستقیما در اینترنت به جستجو بپردازند و عکس‌ها، لینک یا پیام‌ها را بدون بستن اپلیکیشن کپی کنند.
«ریچا رنجان»، مدیر تولید ادیتورهای گوگل داکیومنت، می‌گوید که بسیاری از دانشجویان تکالیفشان را با گوشی‌های هوشمند انجام ‌می‌دهند. در حالی که حرکت و جابجایی بین اپلیکیشن‌ها معمولا در این برنامه‌ها سخت است او تصریح می‌کند که «یکی از مشکلات برنامه سخت بودن بیرون آوردن اطلاعات از یک اپلیکیشن مثل گوگل سرچ و کپی کردن آن در گوگل داکیومنت است.» رنجان حتی اشاره کرده است که کپی کردن یک تصویر در جستجو و اضافه کردن آن به داکیومنت تقریبا ۱۴ مرحله را شامل می‌شود.


در بخش کار همزمان روی داکیومنت هم یک گزینه با عنوان "See New Changes" اضافه شده است که چک کردن تغییراتی را که نویسنده‌های دیگر بر داکیومنت داده‌اند راحت‌تر می‌کند. وقتی که روی "See New Changes" در یک فایل می‌روید تمام تغییراتی را که بر روی یک داکیومنت از آخرین بار باز شدن آن انجام شده است می‌بینید.
گوگل برنامه اکسل گوگل داکیومنت را هم تغییر داده است. بخش جدیدی به نام "Explore Sheets" اضافه شده است که به شکل خودکار داده‌های فایل را آنالیز  می‌کند و همین‌طور فهم آن را راحت‌تر می‌کند.
آخرین خبر هم این است که گوگل افزونه جدیدی برای کروم فعال کرده که کمک بزرگی به معلم‌ها خواهد کرد. این افزونه "Google Classroom" نام دارد که به معلمان کمک می‌کند تا تکالیف شاگردان و یا کارهای مدرسه را با استفاده از اپلیکیشن گوگل برای آموزش مدیریت کنند. افزونه "Share to Classroom" یک لینک را برای همه دانش‌آموزان کلاس تنها در یک مرحله ارسال می‌کند و همگی آن‌ها فایل را در یک گروه دریافت می کنند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گوگل نشان می دهد که اپلیکیشن های اندروید چگونه می توانند در کروم بوک شما اجرا شوند