موبایل و تبلت
نيلوفر كل واخي۱۶:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۶ خرداد

بر اساس یک گزارش جدید، اپل برنامه های بزرگی برای Siri در نظردارد که می تواند سبب
مفید واقع شدن دستیار  هوشمند و مشهور این شرکت (اپل) بیش از گذشته گردد.
طبق گزارشات جدید ارائه شده توسط وب سایت The information ، این شرکت به زودی Siri را در کنار ابزار و  نرم افزارهای جدید در اختیار دولوپرها قرار می دهد که این روند به Siri اجازه خواهد داد تا در میان خدمات  مورد نیاز اشخاص ثالث یا شرکت های واسطه ، بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد. اپل همچنین در حال کار کردن بر روی سخت افزار جدیدی برای آمازون می باشد که به وسیله ی پلتفرم هوشمند اپل کار می کند.
اپل در نظر دارد تا Siri  را در کنار یک کیت توسعه یافته ی نرم افزاری جدید(SDK)،در دستان دولوپرهایی قرار دهد که بنا به گزارش ها، Siri SDK نامیده می شود. Siri SDK در کنفرانس دولوپرهای جهانی، در ماه بعد، راه اندازی خواهد شد، که اپل در چنین کنفرانس هایی معمولا به بازبینی جدیدترین نسخه ی IOS و آخرین ابزارهای دولوپرها می پردازد.
SDK نیاز دارد تا دولوپرها کمی بیشتر بر روی آن کار کنند تا بدین ترتیب اپلیکیشن های آن ها به وسیله ی Siri قابل دسترسی و قابل فهم باشد.
Siri هم اکنون برای تعدادی از خدمات شرکت های واسطه و اشخاص ثالث مانند Yelp و Bing کار می کند، اما از آن جایی که در سال 2010 به مالکیت شرکت اپل در آمده بود، به صورت گسترده در دسترس دولوپرها قرار نگرفت. پیش از کسب این مالکیت، Siri با بسیاری از خدمات شرکت های واسطه همکاری می کرده است. ( برخی از اعضای اصلی تیم Siri در حال حاضردر یک پروژه ی دستیاری جدید به نام Viv فعالیت می کنند که همچنین با شرکت های            واسطه ای مانند Uber نیز درحال فعالیت هستند. )
بنا به گزارشات، اپل در حال کار کردن بر روی یک سخنگوی جدید است که به افراد اجازه می دهد تا از دستورات صوتی برای پخش موسیقی و کنترل قسمت HomeKit-enabled در تلفن های هوشمند، استفاده کنند. مانند نور و روشنایی، قفل صفحه و ترموستات. هنوز مشخص نیست که آیا از این سخنگوی هوشمند در WWDC در ماه جون پرده برداری می شود یا خیر، زیرا اپل معمولا سخت افزارهای جدید را برای سایر رویدادها ذخیره می کند.
اگرچه این سخنگوی هوشمند جدید به Amazon Echo و دستیار هوشمند گوگل گه اخیرا از آن پرده برداری شده است، شباهت بسیاری دارد، اما طبق اطلاعات ارائه داده شده توسط وب سایت The information ، این نرم افزار اپل از هر دوی آن ها قدیمی تر می باشد.
این گزارش تنها نشان دهنده ی این مطلب است که اپل در ماه آینده برای Siri برنامه ها و نقشه های بسیار بزرگی در نظر دارد. گزارشات پیش از این نشان می دهند که اپل، Siri
را برای مک نیز به ارمغان می آورد و این شرکت از Siri برای مشخص کردن تاریخ همایش دولوپرها در همین سال، استفاده خواهد کرد.

برچسب هاAmazon EchoAppleSiri
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Apple قصد دارد وسیله‌ای همانند Amazon Echo تولید کند