تکنولوژی
الناز فرجی۴:۳۷ - ۱۳۹۴ شنبه ۷ آذر

در نهایت دنیا باید برای تغییر ,وابستگی خود را از wi-Fi بگیرد و به Li-Fi تغییر دهد,یک فن آوری جایگزین که دانشمندان میگویند میتواند در هر ثانیه 1 گیگا بایت دانلود نماید -100 برابر پرسرعت تر از wi-Fi.در این سرعت میتوانید یک فیلم با کیفیت را در کمتر از چند ثانیه دانلود نمایید.
یک کمپانی به نام Velmenniبه IBTimes انگلستان گفته که این تکنولوژی را از محدوده آزمایشگاه ها خارج کرده و به دنیای واقعی وارد میکند و در یک محیط صنعتی در استونی,جایی که میتواند این سرعت را پشتیبانی کند اجرا میکند.
Li-Fi داده ها را با استفاده از نور LED انتقال میدهد ,که در نانو ثانیه روشن خاموش میشود و در محدوده بینایی انسان نیست.در سال 2011 اختراع شد و در آزمایشگاه به سرعت فضایی 224 گیگا بایت در ثانیه برای دانلود رسیده است!
بر خلاف سیگنال های wi-Fi که میتوانند به دیوار نفوذ کرده واز آن عبور کنند Li-Fi بر پایه نور است و نمیتواند عبور کند بنابراین دامنه آن از لحاظ نظری محدود تر است.اگر چه این محدودیت باعث ایجاد امنیت بهتری میشود.
همچنین Li-Fi امکانات بیشتری به خانه های کوچک هوشمند میدهد.در آینده لامپهای حبابی LED در خانه ها میتوانند دو کار را انجام دهند-روشن کردن خانه و ساختن یک شبکه خانگی اینترنت برای صحبت کردن افراد با یکدیگر و استفاده از اینترنت.
علاوه بر Velmenni چندین کمپانی دیگر نیز اقدام به آوردن Li-Fi برای مشتریان کرده اند, مانند Oledcomm و pureLiFi که دومی توسط خود مخترع  Li-Fi , Harald Haas پایه گذاری شده است.
هر دو کمپانی کیت هایی را برای نصب شبکه Li-Fi در محل کار و منزل به پیشگامان ارائه کردند و pureLiFi ادعا میکند که سرعتی که در حال حاضر ارائه کرده تا 10 مپاپیکسل در ثانیه میرسد.

برچسب هاWi-FifastLi-Fi
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
کی ایران میاد این
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ آذر
این تا کی وارد ایران میشه
صبا
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۰ مرداد
ان شاالله به زودی وارد ابران میکنمش.دارم روش کارمیکنم.منتظر باشید
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

الکترونیک ResetPlug اتصال وای فای شما را بصورت اتوماتیک ریستارت میکند