ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سوالات نمایندگان مردم در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی پاسخ گفت.
محمدجواد آذری جهرمی درباره این جلسه گفت: در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، وزارت ارتباطات گزارشی از عملکرد ۱۸ ماهه خود در دستیابی به سند تدوین الزامات بخش زیرساخت شبکه ملی اطلاعات ارایه داد.
به گزارش خانه ملت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در سال ۹۴ مقام معظم رهبری شبکه ملی اطلاعات را در ۳ لایه دسته بندی کردند؛ لایه زیرساخت، لایه خدمات و لایه محتوا. تاکنون اسناد مربوط به بخش زیرساخت این شبکه در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده و حکم قانون دارد. دستاوردها و چارچوب‌هایی که وزارت ارتباطات باید به آنها دست یابد، مشخص شده است.
وی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای دوره وزارت، برنامه‌ای داده بود که ظرف ۲ سال سند تدوین الزامات شبکه ملی اطلاعات محقق و اهداف آن اجرایی خواهد شود. در جلسه امروز گزارش کاملی درباره تمامی بندهای این سند و دستاوردهای وزارتخانه در حوزه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات ارایه شد.
وی افزود: گزارش کلی حاکی از این است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ۸۰ درصد اهداف سند تدوین الزامات شبکه ملی اطلاعات دست یافته است، البته برای اجرای شبکه ملی اطلاعات باید اقدامات لازم در هر سه لایه انجام شود.
آذری جهرمی به نامه مقام معظم رهبری در سال ۹۴ به رییس جمهور پرداخت و گفت: در این نامه ایشان مشخص کردند چه دستگاه‌هایی در لایحه خدمات و محتوا مسوول هستند، بنابراین باید گزارش دستگاه‌های مسوول در این زمینه نیز ارایه شود تا مشخص شود این دستگاه‌ها در لایه خدمات و محتوا چه اقداماتی انجام داده‌اند و بتوان برآورد کلی از توسعه شبکه اطلاعات داشت.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه تمام وظایف مربوط به شبکه ملی اطلاعات برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست، گفت: بخش زیرساخت برعهده ماست و ما براساس سند مدون شورای عالی فضای مجازی به دستاوردهای خوبی رسیدیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه