ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ دي

به گزارش ایلنا، امیر ناظمی با بیان اینکه آتش سوزی‌ها به دلایل مختلف رخ می‌دهند که بخش عمده‌ای از آن ناشی از خطای انسانی و سهل‌انگاری و اشتباهات شهروندان است اظهار کرد: در فناوری پایش جنگل‌های گلستان از سه راه حل مراقبت از طریق دوربین، پایش  ماهواره‌ای و همچنین حسگرها یا همان اینترنت اشیا استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه تصاویر ماهواره‌ای می‌تواند یکی از مهم‌ترین راه حل‌ها برای کنترل و پایش مقابله با آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان باشد، گفت: ماهواره‌های خارجی می‌توانند میزان گرما در مناطق را در اختیار ما بگذارند اما ماهواره‌های ایرانی که به زودی در مدار زمین قرار خواهند گرفت، تصاویر را با وضوح بالا در اختیار مراکز پایش قرار می‌دهد که یقینا دقت کنترل را افزایش خواهد داد.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: این راه حل‌ها می‌تواند کمک کند تا نگهبانان، محیط‌بانان و حافظان محیط زیست با دقت بیشتری از منابع زیستی، گیاهی و جانوری پارک ملی گلستان حفاظت و حراست کنند.
وی افزود: البته در کنار این سیستم سامانه ارتباط مردمی را هم در نظر گرفته‌ایم که شهروندان مسئولیت‌پذیر می‌توانند وقوع هر نوع آتش‌سوزی در نقاط مختلف پارک ملی گلستان را اطلاع دهند.
ناظمی با بیان اینکه احتمالا این سوال مطرح می‌شود که چرا راه حل‌های مختلف را برای پایش در نظر گرفته‌ایم گفت: ما با موضوعی مواجه‌ایم که ممکن است تنها یک راه حل نتواند پاسخگوی نیازهای ما باشد به همین دلیل ناچاریم راه حل‌های متفاوت را پیش‌بینی کنیم که دقت در پایش را افزایش دهیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه