کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۹ آبان

پس از گزارش مالی سه ماهه‌ی مایوس‌کننده‌ی آمازون و از دست دادن ۶۵ میلیارد دلار از سرمایه‌ی بازار خرده‌فروشی‌اش، مایکروسافت جایگاه دومین شرکت ارزشمند ایالات متحده‌ی آمریکا را به دست آورد. اپل در ماه سپتامبر و پس از گذشتن از مرز درآمد ۱ تریلیون دلاری در راس لیست شرکت‌های ارزشمند آمریکا قرار گرفت. در اواخر ۱۹۹۸ تا اوایل ۲۰۰۰ و پیش از بحران dot-com، سقف بازار مایکروسافت بیشترین میزان در وال‌استریت بود.
ارزش سهام آمازون ۷ درصد کاهش داشت که بیشترین میزان در طول سه سال گذشته است، این اتفاق پس از آن روی داد که این خرده فروش به اهداف فروشی خود در فصل تعطیلات نرسید.
مایکروسافت هم شاهد کاهش ملایم حدود ۱.۱ درصدی فروش تکنولوژی‌های پایه‌ای‌اش بود، که گزارش مالی کمتر از انتظار آلفابت برای تابستان ۲۰۱۸ نیز منجر به کاهش ۱.۹ درصدی شاخص ترکیبی Nasdaq در روز جمعه شد.
سهام مایکروسافت در مقایسه با روز چهارشنبه ۴ درصد رشد داشت و دلیل آن را هم باید در پیشی گرفتن پیش‌بینی‌های مالی این شرکت نرم‌افزاری ۴۰ ساله دانست، کسب و کار محسبات رایانش ابری مایکروسافت محرک اصلی این رشد است.
ارزش بازار سهام مایکروسافت در روز جمعه ۸۲۳ میلیارد دلار اعلام شد و باعث شد از آمازون جلو بیفتد. در این زمان ارزش سهام آمازون ۸۰۵ میلیارد دلار گزارش شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه