امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ آبان

بانک Tesco بریتانیا تایید کرد در طی هفته‌‌های گذشته به حساب کاربری ۴۰ هزار نفر از مشتریان‌اش نفوذ شده است و متاسفانه نیمی از آن‌ها موجودی خود را از دست داده‌اند که در برخی موارد به چند صد پوند نیز رسیده‌ است. در مقابل، این بانک به طور موقت تمامی تراکنش‌های مشتریان خود را متوقف کرد. اگرچه مقدار پولی که از حساب‌های مشتریان به سرقت رفته بسیار کم گزارش شده اما تضمین  داده‌اند که  در اسرع وقت تمامی ضرر و زیان‌های ناشی از این حمله را به مشتریان پرداخت خواهند کرد.
بانک Tesco در آخرین به‌روزرسانی خود اعلام کرد، مشتریان این بانک هم‌اکنون می‌توانند از دیگر خدمات بانکی نظیر برداشت پول از دستگاه‌های عابر بانک و پرداخت قبوض استفاده نمایند، اما نقل‌وانتقال اینترنتی همچنان متوقف خواهد بود. این روند تا زمان برطرف شدن مشکل و کنترل کامل شرایط ادامه خواهد داشت.
تاکنون جزئیات دقیقی از ماهیت این نفوذ در دست نیست، اما مسلما از تمام خدمات بانکداری اینترنتی انتظار می رود از امنیت بالاتری برخوردار باشند. از سوی دیگر، بازسازی اعتماد مشتریان حتی اگر تنها۴۰ هزار از ۷ میلیون حساب‌ جاری سیستم مذکور مورد تعرض قرار گرفته باشد، بسیار دشوار است.
در حال حاضر، بانک Tesco در تلاش برای تثبیت شرایط موجود است و با مقامات و قانون‌گذاران به منظور حل کلاه‌برداری مذکور، در حال همکاری می‌باشند.

برچسب هاTesco Bank
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سوئد پرواز پهبادهای دوربین‌دار را ممنوع می‌کند