موبایل و تبلت
مصطفی طبری۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۹ مرداد

نکات مثبت: نمایشگر روشن، دوربین عالی، قیمت کم

نکات منفی: داغ کردن چیپست اسنپدراگون، ابعاد بزرگ، نگه داشتن مشکل گوشی


وان پلاس 2 گوشی هوشمندی نیست که وقتی آن را در دست می گیرید احساس نارضایتی به شما دست بدهد، در واقع امکانات و ویژگی هایی که در این گوشی پیدا می کنید بیشتر از رقبای مستقیمش نیز هست.
نسخه 64 گیگابایتی این گوشی از طریق سیستم دعوتنامه ای از 11 آگوست قابل تهیه بوده و نسخه 16 گیگابایتی آن با رم 3 گیگابایتی نیز کمی دیرتر در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.


طراحی

این گوشی نیز مانند مدل قبلی از سطحی مشکی و سمباده مانندی بهره می برد اما خریدار می تواند قاب پشتی را از جنس های چوب بامبوی واقعی، چوب آلو سیاه، رز وود و کولار انتخاب کند.
وان پلاس 2 مستحکم تر بنظر رسیده و وزنی 175 گرمی دارد که به خوبی در تمام قسمت های گوشی تقسیم شده است. اگرچه ضخامت بدنه کمی افزایش پیدا کرده اما بدنه آلومینیومی و فولادی حس خوبی به کاربر می دهد.
وان پلاس بر روی روشنایی صفحه نمایش 5.5 اینچی این گوشی تاکید زیاد داشت و ادعا می کرد که این روشن ترین نمایشگری است که می توانید در طول روز در اختیار داشته باشید. البته هنوز این ادعا در عمل آزمایش نشده است.
باتری 3300 میلی آمپری لیتیوم پلیمری وان پلاس 2 می تواند یک روز کامل گوشی را سرپا نگه دارد. پورت شارژ آن نیز مانند پورت USB Type-C موجود در مک بوک های جدید است که استفاده آسان تری دارد.
وان پلاس 2 نیز مانند گلکسی اس 6 و آیفون 6 از یک سنسور تشخیص اثرانگشت بهره می برد که از شیوه ای مشابه برای عملکرد نیز استفاده می کند.
در کار با گوشی متوجه سرعت روان و عملکرد کاملاً مطلوب وان پلاس 2 در اجرای نرم افزارها و بازی های گرافیکی سنگین شدیم، هر چند دکمه هوم کمی دارای لگ بود.


در جریان بازی Asphalt 8 متوجه گرمای نسبتاً بالاتر از حد معمول شدیم که احتمالاً علتش چیپست اسنپدراگون 810 کوالکام می باشد. وان پلاس اعلام کرده این مشکل را حل می کند و باید صبر کرد و دید چه راه حلی برای رفع آن پیشنهاد خواهد شد.
الگوهای لمسی برای انجام کارهای مختلف مجدداً حضور دارند و بطور مثال می توانید با کشیدن حرف V با انگشت خود(حتی در حالت خاموش بودن صفحه)، فلاش دوربین را روشن کنید و یا با کشیدن حرف O دوربین را فعال و با کشیدن انگشت به سمت پایین موسیقی پخش کنید.

دوربین

وان پلاس 2 از یک دوربین 13 مگاپیکسلی با لنز 6 جزیی، فلاش LED دوتایی و دیافراگم f/2.0 بهره می برد. فوکوس در نور کم و افزایش شفافیت تصاویر ثبت شده به همراه فناوری فوکوس لیزری در این دوربین قابل دسترس هستند.


در حال حاضر بزرگنمایی روی تصاویر ثبت شده به خوبی کار نمی کند اما در آینده با آپدیتی جدید رفع خواهد شد. به علاوه وان پلاس 2 از فیلمبرداری 4K و ثبت تصاویر RAW پشتیبانی می کند که هر دو ویژگی از طریق آپدیتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
بطور کلی عملکرد دوربین بسیار خوب بوده و تصاویری شفاف و شارپ ثبت می شوند.


وان پلاس 2 با قیمت 450 دلاری خود، مشخصات سخت افزاری و ویژگی های بسیار خوبی را به کاربر ارائه می کند و اگر شما با یک گوشی هوشمند 5.5 اینچی راحت هستید، محصول جدید وان پلاس به راحتی می تواند جزو گزینه های اول شما باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

IFA 2015: هر آنچه از سامسونگ، سونی، موتورلا و دیگر برندها دیده ایم