موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۸ فروردين

ترجمه شده توسط نویسنده
Brick در معنای تحت الفظی به معنی آجر می باشد اما در دنیای اندروید و iOS زمانی به کار برده می شود که گوشی بوت نشده و کلا از کار می افتد. در کل دو نوع Brick در گوشی ها رخ می دهد:
• Soft Brick در این حالت گوشی دچار boot-loop شده اما جای نگرانی نیست چون میتوانید با نصب یک رام جدید مشکل را حل کنید.
• Hard Brick در این حالت گوشی هیچ عملی انجام نمی دهد و تنها روش رفع این مشکل استفاده از JTAG و یا ارسال گوشی به نمایندگی است.
طی گزارش MacRumors: در آیفون و آی پد هنگامی که تلفن همراهتان پیام خطا "1970" را نمایش میدهد اصطلاحا گفته می شود  Brick شده است. در نسخه iOS 9.3 سازندگان این مشکل را با کنترل از راه دور مرتفع کرده اند.
پیام خطا "1970" چیست ؟
اگر در یک دستگاه اپل تحت نسخه iOS 9.2 یا قبل تر، تاریخ بر روی 1 ژانویه 1970 ساعت 00:00 قرار گیرد تلفن از کار خواهد افتاد. این بدین معنی است که تقویم به حالت ساعت جهانی یا همام یونیکس باز خواهد گشت و تلفن از کار باز می ایستد.
برای مثال اگر کاربری در نیویورک باشد اختلاف زمانی ساعت او با ساعت جهانی 5 ساعت است و دستگاه تلاش میکند خود را با آن ساعت تطبیق دهد در نتیجه دستگاه به ثانیه منفی خواهد رسید در این هنگام در هسته مرکزی سیستم اختلال رخ خواهد داد. این حالت در آیفون و آیپد بستگی به طرز استفاده کاربر از این گوشی دارد.
آنها اعلام کردند هنگامی که در مکان های شلوغ به شبکه دسترسی اینترنت WIFI متصل هستید در این لحظه با انتخاب NTP یا همان پروتکل زمان شبکه برای هماهنگ سازی زمان با ساعت جهانی اقدام کنید. سعی کنید حالت تنظیم را از حالت خودکار خارج کنید زیرا ممکن دوباره این مشکل ایجاد کردد.
به نظر این مشکلات بر اثر وجود نرم افزارهای زیاد و یا سنگینی رم جانبی باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

یوتیوب اپلیکیشن خود را برای دیوایس های قدیمی غیر فعال کرد