ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۷ آبان

اولین دوره‌ی آموزشی پروژه‌ی "مطالعه و بررسی نسل پنجم شبکه ارتباطی و نحوه‌ی ارایه‌ی خدمات آن در کشور" در پژوهشگاه برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) این پروژه به کارفرمایی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مشاوره‌ی پژوهشگاه برگزار گردید. هدف از این پروژه بررسی آخرین تکنولوژی‌های مرتبط با 5G، بررسی فنی و اقتصادی و مدل‌های کسب‌وکار، ارزیابی چالش‌ها و فرصت‌های این فناوری در کشور و در نهایت ارایه‌ی پیشنهادات لازم رگولاتوری در جهت تنظیم بازار، استفاده‌ی مناسب و به موقع از فرصت‌های به وجود آمده از این فناوری و ارایه‌ی خدمات مناسب در کشور می‌باشد.
بنابر این گزارش در این دوره‌ی آموزشی، دکتر صباغ مدرس دوره، ابتدا نهادهای استانداردگذاری که در ارتباط با 5G مشغول فعالیت هستند را نام برد. وی بیان کرد نتایج بررسی‌های این نهادهای استانداردسازی درنهایت در اختیار 3GPP قرار می‌گیرد. 3GPP نهادی است که ویژگی‌ها و مشخصات که برای نسل‌های مختلف شبکه‌های بی‌سیم از 3G به بعد را استانداردسازی تعریف می‌کند. وی همچنین در خصوص معماری شبکه و ویژگی‌های نسل‌های شبکه از 3G تا 5G توضیح داد. شایان ذکر است که استانداردهای مرتبط با 5G در release 15 و release 16 در دو فاز مختلف تعریف شده‌اند که release 15 در ماه ژوئن ۲۰۱۸ نهایی شده است.
در این دوره همچنین به چالش‌ها و ابهامات مختلفی که شرکت‌کنندگان در مورد ویژگی‌های نسل‌های ۴ و ۵ شبکه‌ی بی‌سیم داشتند به طور مفصل پرداخته شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه