ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ اسفند

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران و بنیاد سعدی «رویداد تبادل فناوری در حوزه زبان و ادب فارسی» را برگزار می‌کند.
به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، این رویداد که روز سه‌شنبه (دوازدهم اسفندماه) برگزار می‌شود با سخنرانی غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رئیس بنیاد سعدی، علی وحدت، رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری، امیر ناظمی، معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری همراه خواهد بود.
در این رویداد از تفاهم‌نامه‌های حاصل از مذاکرات B2B و انجام مذاکرات تجاری و نمایشگاه توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها رونمایی می‌شود.
همچنین دو پنل تخصصی برگزار می‌شود که موضوع پنل اول «نقش فناوری در گسترش و تقویت زبان و ادب فارسی» و موضوع پنل دوم «چالش‌های شرکت‌های فناور فعال در حوزه زبان و ادب فارسی» است.
بر اساس این خبر، از آن‌جایی که بنیاد سعدی در سال‌های اخیر در جهت ترویج و گسترش زبان فارسی در جهان فعالیت‌های عمده‌ای را برای همگام شدن با فناوری‌های روز و استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه، دسترسی و تسهیل آموزش زبان فارسی انجام داده، نحوه تعامل بنیاد سعدی، مؤسسه دهخدا و فرهنگستان زبان و ادب فارسی با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نیز در این رویداد به‌طور مشروح بیان می‌شود.
یکی از بهترین روش‌ها جهت افزایش بازده آموزشی، استفاده از محتوای چندرسانه‌ای (Multimedia) مانند فیلم، عکس، صوت و متن در رابطه با موضوع آموزشی موردنظر است. در همین راستا، در این برنامه از نرم‌افزار چندرسانه‌ای و تعاملی «گام اول» که با حمایت بنیاد سعدی تولید شده است، رونمایی خواهد شد. تکنولوژی آموزشی، گرافیک محتوای چندرسانه‌ای و تعاملی کتاب «گام اول» را اولین بار متخصصان آزفا (آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان) برای آموزش زبان فارسی در سطح نوآموز طراحی کرده‌اند.
همچنین نحوه حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی از به هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری بررسی خواهد شد و علاوه بر این نیز حمایت‌ها و تسهیلات سازمان فناوری اطلاعات ایران (خدمات نوآفرین) معرفی می‌شود.
سخنرانان پنل اول با موضوع «نقش فناوری در گسترش و تقویت زبان و ادب فارسی» عبارتند از: مشکات اسدی (مدیر پنل)، مشاور زنان و توانمندسازی اجتماعی سازمان فناوری اطلاعات ایران، نسرین پرویزی، معاون گروه‌های واژه‌گزینی و فرهنگ‌نویسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، هادی ویسی، معاون علمی مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران و احسان طوفانی‌نژاد، مدیر آموزش مجازی بنیاد سعدی.
همچنین سخنرانان پنل دوم با موضوع «چالش‌های شرکت‌های فناور فعال در حوزه زبان و ادب فارسی» عبارتند از: مصطفی بغدادی (مدیر پنل)، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری، شهره ناصری، معاون سیاست‌گذاری سازمان فناوری اطلاعات ایران، مهدی صالحی دره‌بیدی، ‌بنیان‌گذار مؤسسه ویراستاران و مدیرعامل شتاب‌دهنده فرا؛ اولین شتاب‌دهنده زبان و ادبیات فارسی و صنعت محتوا، و برزو نادرلویی، مدیر شرکت رسانه ساز دانش.
رویداد «تبادل فناوری در حوزه زبان و ادب فارسی» دوازدهم اسفندماه جاری از ساعت ۹ تا ۱۲ به صورت مستقیم و زنده از آپارات به آدرس‌های aparat.com/Sandoghnoavari/live‌ و aparat.com/itoofiran/live پخش خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه