ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۵ مرداد

مجری طرح نسل پنجم شبکه ارتباطی 5G از برگزاری فراخوان برون سپاری پروژه «طراحی و پیاده سازی شبکه خود-سازمانده (SON) بهره مند از هوش مصنوعی» توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.
دکتر رقیه جدا ضمن اشاره به اقداماتی که در خصوص پیاده‌سازی ­های اولیه نسل پنجم شبکه های ارتباطي در حال انجام است، اظهار کرد: پیش ­بیني مي­شود پیاده ­سازی­ های اولیه نسل پنجم شبکه­ های ارتباطي (5G) از سال ۲۰۲۰ بصورت تجاری ارائه شده و سرویس ­های بسیار متنوع­ تری در اختیار کاربران قرار دهد.
وی افزود: بر این اساس انتظار مي‌رود در آینده نزدیک، شبکه های ارتباطات سیار به سطح جدید و پیچیده‌تری از مدیریت شبکه نیاز داشته باشند و این درحالی است که یکي از راهکارهای مورد توجه برای مواجهه با چالش‌­های جدید مدیریت شبکه، افزایش انعطاف پذیری و سهولت در مدیریت شبکه از طریق بکارگیری فناوری «شبکه خودسازمانده(SON) » است.
مجری طرح نسل پنجم شبکه ارتباطی 5G خاطر نشان کرد: در این راستا، فناوری­‌هایي همچون شبکه­‌های نرم­افزارمحور و مجازی­‌سازی (SDN/NFV) و تکنیک­‌های هوش مصنوعي و یادگیری ماشین بسیار مهم و کارساز خواهند بود.
جدا تاکید کرد: بنابراین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به جایگاه و نقش محوری خود در هدایت پژوهش و فناوری به سمت نیاز­های آتی صنعت تلکام و با عنایت به اهمیت و زیرساختی بودن این موضوع در آماده ­سازی و حرکت به سوی نسل جدید شبکه­ های ارتباطی سیار 5G، اقدام به برگزاری فراخوان برون‌سپاری پروژه «طراحی و پیاده سازی شبکه خود- سازمانده (SON) بهره مند از هوش مصنوعی» کرده است.
وی ضمن اعلام اینکه مهلت ارسال مدارک تا ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ است، گفت: علاقمندان به شرکت در این فراخوان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت پژوهشگاه، بخش فراخوان­‌ها، به آدرس https://www.itrc.ac.ir/RFPs مراجعه کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه