تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۶ تير

به لطف یکی از داستان های اخیر در نیویورکر ، همه در منطقه ی فرورانش کاسکادیا، گسل ساحل شمال غربی اقیانوس آرام ، ترسیده اند. که شامل همه ی افراد در دفتر پورتلند digital trends میشود، چون راه فراری نیست اگر خیلی ها در مقابل زلزله های بزرگی که ممکن است بیفتد، آماده نباشند.
ما فقط چند دهه است که میدانیم این خطر در شمال غربی اقیانوس آرام (PNW) وجود دارد. و در طی این قرن ها زلزله ی جدی ای به وقوع نپیوسته است.از سوی دیگر،  آنجل رودریگز ، در پاناما بزرگ شد ، جایی که با دوبار تکان از خواب بیدار میشده است. او یکی از اعضای تیم برینکو است، شرکتی که سیستم اعلام خطر شخصی زلزله و سونامی را ساخته است. این وسیله ی گرد میتواند هشداری 5 تا 30 ثانیه ای را چند ساعت قبل از زلزله و سونامی بدهد. برینکو که از کلمه ی اسپانیایی به معنی " پریدن" گرفته شده، به وای فای شما متصل میشود تا بتوانید به روز رسانی ها را دریافت کنید.
این وسیله که وابسته به یک هشدار دودی است، وقتی این فجایع میخواهند اتفاق بیفتند، روشن شده و وزوز میکنند و شما یک پیام نیز همراهش دریافت میکنید. هشدار های صوتی هم راهنمایی های بیشتری را فراهم میکنند ، مانند"از زلزله ای ملایم در 22 ثانیه ی دیگر انتظار میرود " یا " تکان های مخرب شدیدی در 45 ثانیه ی دیگر اتفاق می افتند که یک دقیقه طول میکشد " . این وسیله اطلاعاتش را از  NOAA ، مرکز هشدار تسونامی و از شبکه هایی مانند شبکه ی زلزله نگاری جهانی دریافت میکنند.


اگر این وسیله یک زلزله را تشخیص دهد، یک هشدار میفرستد.بر طبق گفته های کمپانی "امواج مرتعش تولید شده توسط زلزله 6 کیلومتر در ثانیه حرکت میکنند و هشدار های الکترونیکی ما 10000 برابر سریع تر ، نزدیک به سرعت نور حرکت میکنند " . برینکوی شما همچنین داده ها را برای شبکه فراهم میکنند بنابراین اگر زمانی برای هشدار به شما برای زلزله ای که خانه ی شما را میلرزاند نباشد، حداقل داده های برینکوی شما میتواند  به کسی که چند مایل آن طرف تر است بگوید که چه اتفاقی خواهد افتاد .
رودریگز و یکی از اعضای برینکو، برندن کریستینسن سالهاست که با OSOP زلزله نگار میسازند، ولی آنها میخواهند سیستم اعلام خطر شخصی بسازند. در حال حاضر شما میتوانید 200 دلار برای برینکوی خودتان در ایندیگوگو کنار بگذارید. که کمی از وسیله ای مشابه ، گریلو بیشتر است. که همچنین میتواند اینترنت را کنترل کند تا هشدار های زلزله ی مکزیکو را نیز به مناطقی که وقفه در سیستمشان است بفرستند.  سیستم نمیتواند زلزله را پیش بینی کند اما آنها میتوانند به شما چند ثانیه ارزشمند بدهند تا از آن مجسمه ی فلزی جوجه تیغی که در سرسرا آویزان کرده اید فاصله بگیرید.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Need for Speed Reboot سال آینده با کلی هیجان و امکانات جدید منتشر می شود