تکنولوژی
بهناز زادبخش۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵ جمعه ۲ مهر

نمایشگاه فن آوری «آی اف ای» بزرگترین نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک در اروپا به شمار می رود. این نمایشگاه با حضور 1600 شرکت تولید کننده در 12 شهریور ماه در برلین، تولیدات خود را در معرض دید حدود 240 هزار نفر بازدید کندده  قرارداد.
شرکت های بزرگ تولید کننده تلفن هوشمند مانند: «هواوی» و «سونی»، محصولات جدید خود را در نمایشگاه عرضه کردند.
"امیر تامانای"، سردبیر وبسایت اخبار فناوری می گوید: «به حداکثر نوآوری رسیده ایم. ضرورت ساختن فناوری جدید حس نمی شود. در مورد پرقدرت کردن تلفن همراه ضرورتی نیست. زیرا هر گیمی را می توانیم با همه تلفن های همراه بازی کنیم. واقعیت مجازی، فناوری دیگری است؛ شاید افزودن قدرت آن جالب باشد که کار سختی نیست. صفحه نمایش ها می تواند بزرگتر و وضوح بیشتری داشته باشند. البته باید بدانیم حتی وضوح هم از یک حد بالاتر نمی رود.
در طی چند سال گذشته بازار تلفن های هوشمند مانند« زد تی ای» و «هوآوی» به نسبت تلفن های «اپل» و «سامسونگ» با قیمت متوسط پررونق تر شده است. "امیر تامانای" در ادامه می گوید:
«از یک سو می توان گفت که، بازار تثبیت شده و هرکس تلفن هوشمند مورد نظر و مطلوبش را دارد. در نتیجه دلیلی برای نوآوری در این فناوری احساس نمی شود. از طرف دیگر سازندگان هم همه نوآوری های ممکن این صنعت و تولید تلفن های نسبتا ارزان اکنون با قابلیت و کیفیت مطلوب و متنوع ساخته می شوند که به نفع مصرف کننده ولی به ضرر نوآوری است. در نتیجه ضرورتی برای تولید ابزارهای خیلی پیشرفته وجود ندارد.»
ولی با غلبه تلفن همراه بر همه جنبه های زندگی ما و حتی محصولاتی که با این ابزار ها کنترل می شوند مانند خودرو، یخچال و غیره به نظر می رسد نوآوری در این حوزه به اوج خود رسیده است." شو اون کوک"، مدیر وبسایت فناوری اندروید می گوید: « از تلفن همراه میتوان به عنوان مغز آینده، تعبیر کرد. کنترل پهباد، دیدن فیلم واقعیت مجازی، بازی های واقعیت مجازی با تلفن همراه روز به روز پر اهمیت تر می شود. اکوسیستم اطراف تلفن هوشمند و همه ابزارهای مر تبط  با آنها حائز اهمیت خواهد بود. مانند ساعت های هوشمند، با اینکه هنوز همه از آن استفاده نمی کنند ولی بزودی شاهد ارتباط بیشتر و گسترده تری خواهیم بود.
با این حال به گفته کارشناسان، نوآوری قابل توقف نیست و یقینا در آینده شاهد گام های کوچک پیشرفت خواهیم بود." امیرتامانای" افزود: «فکر می کنم بهینه سازی که در آینده می توانیم به آن امیدوار باشیم، بهبود عمرباتری و احتمالا دوربین و حسگرهای صفحه نمایش و یا افزایش بازدهی در استفاده از سخت افزار و امکانات تلفن هوشمند است.»
نمایشگاه آی اف ای برای ارایه تولیدات خود از 10 شهریور کار خود را آغاز و تا 17 شهریور ادامه داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه