گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۶ تير

دستگاه‌های مجهز به Wi-Fi، بیش از ۱۰ سال است که از یک پروتکل امنیتی مشابه استفاده می‌کنند. اما این روند تغییر خواهد کرد. Wi-Fi Alliance، کنترل‌کننده‌ی استاندارد سیستم‌های Wi-Fi، اعطای گواهی به دستگاه‌هایی که از WPA3 پشتیبانی می‌کنند را آغاز کرده است. این پروتکل جانشین پروتکل امنیتی WPA2 است که از سال ۲۰۰۴ استفاده‌ شده است.
پروتکل جدید گزینه‌های محافظتی بیشتری را برای دستگاه‌های متصل به اینترنت، از طریق Wi-Fi فراهم می‌کند؛ درنتیجه  هکرها سخت‌تر می‌توانند رمز عبور را با استفاده از این روش به دست بیاورند و از داده‌های کاربران سرقت نمایند.
با این‌ حال، پروتکل WPA3 یک‌ شبه فراگیر نخواهد شد و برای اجرای آن بر روی تمامی تجهیزات یک‌روند چند ساله نیاز خواهد بود. همچنین اجرای کامل این طرح مستلزم ورود روترها و دستگاه‌هایی با پشتیبانی از این پروتکل، به بازار تکنولوژی است. علاوه بر این تولیدکنندگان نیز باید مسئولیت به‌روزرسانی دستگاه‌های قدیمی خود را به عهده بگیرند و  سازگاری مجدد آن‌ها با پروتکل جدید را فراهم نمایند.
طبق گزارش Wi-Fi Alliance، پروتکل جدید در اواخر سال ۲۰۱۹ به‌ طور گسترده توزیع خواهد شد و پس‌ از آن تمام دستگاه‌های تولید شده ملزم به کسب گواهی جدید Wi-Fi خواهند شد. علاوه بر این به تازگی از پروتکل Easy Connect رونمایی شد این پروتکل امکان اتصال سریع دستگاه‌های هوشمند خانگی بدون صفحه نمایش و دکمه‌ی اتصال را فراهم می‌کند.  اتصال از طریق اسکن کد QR توسط گوشی هوشمند صورت خواهد گرفت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه