ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۳ دي

به گزارش مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست این صندوق با شرکت‌های دانش بنیان برتر در حوزه نفت و گاز برگزار شد، از تدوین یک بسته صادراتی برای شرکت‌های دانش بنیان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: شرکت‌های بزرگ‌تر نیازهای بزرگ‌تر و متنوع‌تری دارند.
وی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز تلاش دارد تا در ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان هیچ تبعیضی قائل نشود، بر این اساس شرکت‌ها را از ابتدای تأسیس تا ورود آنها به بازار سرمایه، در مراحل مختلف با ابزارهای مختلف حمایت و همراهی می‌کنیم. در این راستا ابزارهای متناسبی نیز بسته به نیاز شرکت‌های دانش بنیان طراحی شده است به‌طوری‌که در حال حاضر ۶۰ خدمت در سبد خدمات صندوق نوآوری قابل دسترس است.
ملکی‌فر ادامه داد: این خدمات در حال ارزیابی برای بهبودی و آسیب‌شناسی است و با بازخوردهایی که از شرکت‌های دانش بنیان دریافت می‌کنیم علاوه بر اصلاح خدمات فعلی، خدمات جدیدی نیز به لیست خدمات صندوق نوآوری اضافه خواهد شد.
معاون توسعه نوآوری گفت: در راستای افزایش خدمات توسعه بازارهای بین المللی محصولات دانش بنیان در نظر داریم تا قبل از سال جدید یک بسته صادراتی با چند خدمت دیگر ارائه کنیم. در سال جاری بزرگترین پاویون خارجی شرکت‌های دانش بنیان با حدود ۳۲ شرکت در نمایشگاه افغانستان برگزار شد و تلاش داریم تا با گسترش روابط خارجی فرصت صادرات بیشتر را برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم کنیم. همچنین تا پایان سال جاری پایگاه صادراتی ایران در کنیا و ونزوئلا نیز افتتاح خواهد شد.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به تأسیس دفتر پیگیری مشکلات شرکت‌های دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که شرکت‌های دانش بنیان با نهادها و دستگاه‌های دیگر دارند با تقاضای مکتوب از صندوق نوآوری و شکوفایی، دفتر مجازی پیگیری مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در چارچوب ضوابط، چالش‌های آنها را پیگیری می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه