ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱ آبان

به گزارش فناوران، مدیرکل دفتر نوآوری وزارت ارتباطات از تدوین بسته‌ی حمایت از صادرات کالاهای فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.
بنا به گزارش کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، حمیدرضا احمدیان گفت: رعایت استانداردهای بین‌المللی و افزایش مهارت‌های لازم در تعاملات فنی بین‌المللی از جمله موارد مورد تاکید ما است و در همین راستا در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری نهادهای خصوصی، بسته‌ی حمایت از صادرات فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) تهیه شده و به زودی شاهد خروجی‌های اجرایی آن خواهیم بود.
مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات با اشاره به تاثیر افزایش نرخ ارز در میزان صادرات فاوا و امکان سودآوری بیشتر برای استارتاپ‌هایی که در زمینه‌ی صادرات و به ویژه صادرات نرم‌افزار فعالیت می‌کنند، گفت: درباره‌ی میزان صادرات در بخش نرم‌افزار و خدمات، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست و دلایلی متعددی همچون عدم صادرات از مبادی گمرکی و نبود نهاد ثبت و رجیستر برای صادرات این کالاها، باعث شده که آمار اعلامی، مبتنی بر خوداظهاری و تخمین باشد.
احمدیان ادامه داد: حضور در بازار بین‌المللی با توجه به شرایط فعلی ارزی به نفع کسب‌وکارهای ایرانی است اما در نقطه‌ی مقابل، مشکلاتی در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری وجود دارد که باید مرتفع شود و از سوی دیگر برخی مشکلات نیز باعث شده این بازار آن طور که باید، چابک نباشد.
وی با اشاره به فروشگاه‌های اینترنتی که قیمت‌های لحظه‌ای برای فروش محصولات دارند نیز گفت: از آنجایی که اکثر استارتاپ‌ها و شرکت‌های اینترنتی واردکننده‌ی محصول نبوده و واسط هستند، در قیمت عرضه‌ی محصولات دخالتی ندارند و به همین دلیل لازم است که مکانیزم‌های نظارتی فروش اینترنتی در همه‌ی ابعاد شکل گیرد.
مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات با تاکید بر اینکه موضوع قیمت‌گذاری و کنترل قیمت فروش اینترنتی، برعهده‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست، ادامه داد: باید وزارت صمت، اصناف و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بر وضعیت عرضه و فروش محصولات حوزه‌ی فناوری اطلاعات با همت بیشتری تلاش کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه