گوناگون
الناز فرجی۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱ مهر

بعد از فاش کردن این خبر که volkswagen در امتحان ماشین های دیزل فروخته شده در آمریکا تقلب کرده ، اوضاع برای این شرکت خیلی خوب پیش نمیرود. سهام volkswagen در روز دوشنبه 20 درصد افت کرد و به 145.62 دلار رسید که این بزرگترین افت موجودی در تاریخ volkswagen است . افت سهام یک روز بعد از اینکه رئیس والکسویگن ، مارتین وینکرتورن در بیانیه ای به خاطر اعتماد از دست رفته ی مردم و شرکت عذر خواهی کرد . روزنامه ی مربوطه گزارش میکند که عدم تعادل موجودی 16.9 میلیارد دلار را از ارزش بازار والکسویگن گرفت

.

آژانس محافظت محیط زیست آمریکا (EPA) والکسویگن را متهم به تقلب در امتحانات با 482000 ماشین دیزل 4 سیلندر فروخته شده در آمریکا کرد ، با نرم افزاری که طراحی شده بود را قوانین را دور بزند . در  این ماشین ها یک " دستگاه دفاع" نصب شده بود که طراحی شده بود تا وقتی ماشینی در جریان امتحان است و تمام سخت افزار کنترلش را آن موقع فعال کند.
در رانندگی طبیعی ، کنترل ها ممکن است سست شوند و حدود 40 برابر میزان معمول اکسید نیتروژن بیشتر از زمان امتحان تولید کنند .آلودگی ناشی از  اکسید نیتروژن افزایش یافته میتواند به مشکلات تنفسی بالاتر یا حتی مرگ زودرس در انسان ها منجر شود.
ماشین های دیزل خیلی بیشتر از همتاهای گازولینی شان هوا را آلوده میکنند اما کنترل های انتشار نیروی یک موتور را خفه میکنند . والکسویگن احتمالا میخواست عملکرد قوی دیزل های چهار سیلندره اش را داشته باشد و از امتحانات و قوانین انتشار آلودگی در آمریکا نیز بگذرد .
خیلی از ماشین های مدرن مجهز به دیزل به یک ماده ی پیشاب به نام ablue    نیاز دارند تا انتشار آلودگی را کم کنند . adblue   خروج آلودگی کمک میکند اما این سیستم ها گران و پیچیده اند . ماشین هایی که در این رسوایی درگیر بودند، شامل والکسویگن گلف 2009 تا 2015 ، بیتل ، جتا و بیتل ، والکسویگن passat از 2009 تا 2015 ، آدی A3 از این موارد افزودنی استفاده نکردند . کمپانی هنوز باید ماشین هایی که تحت تاثیر هستند را معزول کند و سوال اینجاست که چه زمانی .
چیزی که واضح نیست این است که آیا والکسویگن ماشین هایش را با یک نرم افزار ساده تعمیرمی کند . به روز رسانی این نرم افزر میتواند به ارزانی مشکل را حل کند گرچه به طرز چشمگیری از عملکرد موتور کم میکند . به جایش VW باعث میشود که سخت افزار ها در هر وسیله ی نقلیه ی تحت تاثیر فرق کنند اما در حالیکه کارکرد موتور باقی بماند ، این کار گران و وقت گیر خواهد بود . ارزشی ندارد وصاحبان این ماشین ها نیاز نیست که کاری فوری انجام دهند ، از آنجایی که نرم افزار مشکل امنیتی ایجاد نمیکند .
شرکت ماشین هایی با مقیاس بالا مدل 2015 با دیزل های 4 سیلندره ی مذکور سفارش داد . automative news عنوان میکند که این دیزل ها حدود 20 تا 25 درصد فروش شرکت آمریکایی را تامین میکردند . والکسویگن حالا تحت بررسی شدید است ، و کمپانی علاوه بر حل مشکل جستجو های خارجی اش با مشکل جستجوی دولت های آمریکا و آلمان هم درگیر است . علاوه بر آن رئیس مارتین وینکرتورن قرارداد وینکرتورن نیز آماده ی تجدید است ، و تصمیمش باید توسط شورای والکسویگن در روز جمعه گرفته شود .  آینده ی وینکرتورن با شرکت معلق است .
همینطور آینده ی والکسویگن و دیزل در آمریکا نیز در ابهام است . دیگر اتومبیل سازانی که ماشین های مسافری دیزل میفروشند نیز مورد جستجو قرار خواهند گرفت اما یک بی ام دابلیو ایکس 5 که توسط همان سازمان تست شد ( همانی که وسیله ی دفاع والکسویگن را پیدا کرد ) این مشکل را نداشت . بیشترین جریمه ی والکسویگن 18 میلیارد دلار است ، 37.500 دلار برای هر ماشین . در حالیکه شرکت احتمالا نیازی ندارد که آنقدر پرداخت کند ، برخی مراجع قانونی دیگر مانند والکسویگن که با افتخار ماشین هایش را تبلیغ میکند مدعی اند که این ماشین ها دیزل های تمیزی اند . یک مرجع قانونی از همین حالا در آمریکا بایگانی شده است.


من @VW diesel wagon  جدیدم را دوست دارم، بسیار بزرگ با تکنولوژی تمیز است . احتمالا آخرین وسیله ام خواهد بود . http://t.co/yrzFFBwkCh
— Julia Rosen (@juliarosen) September 21, 2015
رک و راست میگویم که اشتباه است ، من یکی از این ماشین ها را دارم . پس جریمه ام کنید و یادتان باشید این ماشین آشغال است . نمیخوام یک VW داشته باشم .
واضح نیست که در اینجا دقیقا چه اتفاقی برای والکس ویگن خواهد افتاد اما دورنما غم انگیزاست . این کمپانی به وضوح قانون را شکست و با نتایجش نیز روبه رو خواهد شد . بین ضرر زیاد ارزش ها ، جریمه های بی برو برگرد EPA  ، افت احتمالی فروش و مراجع قانونی احتمالی این برای vw ، بزرگترین اتومبیل ساز دنیا، خیلی گران تمام میشود .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ماشین بعدی شما ممکن است استاندارد ترمز خودکار را داشته باشد