تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴ شنبه ۴ مهر

گلایدر پرلان میشن 2 که طراحی شده از از هواپیمای جاسوسی u2 و بلکبرد SR-71 هم بلندتر پرواز کند، پرواز اولش را انجام داد . این هواپیما از هواپیمای یدک کش اش در ارتفاع 5000 پایی در بالای رابرتز فیلد  فرودگاه Redmond municipal  در اورگون جدا شد، اما انتظار میرود که سال بعد بالاتر برو و رکورد دنیا در رسیدن به لبه ی فضا را بزند . جیم پین و مورگان سندروک در اولین پرواز خلبانی کردند. و بعد با بالهای به وسع 84 ft به زمین  و ناحیه ای 263 sq ft برگشتند . پرواز 5000 پایی اولین قدم کوچک هواپیما بود که انتظار میرود به 90000 فیت در سال بعد برسد و تلاش کند تا لبه ی فضا در آرژانتین برسد.


اگر موفقیت آمیز باشد ، نه تنها رکورد ارتفاع 50.727 گلایدر دنیا را ( توسط پرلان میشن 1 در سال 2006 با استیو فوست و آینار انولدسون در کنترل زده بود ) را میزند بلکه رکورد دار کنونی SR-71 با ارتفاع  85.069 را نیز میزند . گرچه تعدادی از هواپیما ها به این ارتفاع در پرتاب های نزدیک رسیده اند اما SR-71 به رکورد ارتفاع کامل پرواز دست یافت. در حالیکه SR-71 به رکورد نیرو از دو موتور توربو جت J58  جریان خطی دست یافت، پرلان 2 سعی خواهد کرد که با حرکت در جریان هوا در مناطق خاص کوهستانی نزدیک قطب شمال و جنوب به ارتفاعات گیج کننده ای رسیده و به استراتوسفر راه یابد.
تیم پرلان نمیخواهد تنها به این دلیل به لبه ی فضا برود چون وجود دارد ، بلکه میخواهد در تحقیقات پرواز ارتفاع زیاد، تغییرات جوی و جستجوی فضایی کمک کند . از آنجایی که هواپیما بدون موتور است ، بدون آلوده کردن اتمسفر به ارتفاعات بالا میرسد . تلاش هایش در جهت این مطالعات خواهد بود که چگونه استراتوسفر بر هوای جهانی ، وضعیت لایه ی اوزون تاثیر میگذارد و برای جمع آوری داده ها برای مدل های هوایی به منظور پیش بینی های دقیق تر تغییرات هوایی کمک میکند .
رئیس گروه ایرباس تام اندرز میگوید : " دانش به دست آمده از این پروژه نشان میدهد که چگونه استاندارد های جهانی بر تغییرات جوی تاثیر میگذارند ، اما همچنین به ایر باس کمک خواهد کرد تا به راه های نو آورانه اش برای پرواز بلند تر ،سریع تر و تمیز تر بر زمین و احتمالا فراتر از آن ادامه دهد ."


در اینجا اندرز به وضعیت هوای و اتمسفر اشاره میکند  که هواپیما در ارتفاعی 90000 پایی با آن روبه رو میشود ، زمانی که تراکم هوا کمتر از دو درصد موجود در سطح دریا میشود ، لازم است که فشار هوای درون وسیله را تنظیم کرده و خلبان ها اکسیژن خالص را با سیستم بازتنفسی مانند آنهایی که فضانوردان استفاده میکنند ، تنفس کنند . این همچنین شرایط اتمسفر را مانند مریخ میکند و به هواپیما این امکان را میدهد تا سرنخ هایی از این بدست آورد که چگونه هواپیمای wingborne میتوانست بر فراز سیاره ی سرخ پرواز کند .
اگرچه پروژه ی پرلان داوطلبانه و بدون سود است، در کنار کمپانی هایی مانند weather extreme Ltt, united technologies and BRS aersospace  ، airbus group  اسپانسر این تیم اند .
اولین پرواز شاید اولین از بین پرواز های بسیاری است که قرار است در نه ماه آینده هدایت شوند ، گروه پروژه ی پرلات در جولای 2016 خودش را برای ارتفاع 90000 پایی آماده میکند .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

حذف فایل‌های مخرب با نرم‌افزار IObit Malware Fighter