موبایل و تبلت
مصطفی طبری۲۱:۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۵ تير

آقای جان چِن، مدیر عامل شرکت بلک بری اعلام کرد که این تولیدکننده گوشی های موبایل ممکن است در آینده از نوعی گوشی با خواص ضد باکتری برای استفاده در بیمارستان رونمایی کند. این مدیر اجرایی البته تاکید کرد که چنین محصولی در حال تولید نبوده و هنوز مشخص نیست چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.


اَویو گِلدمن، مدیر ارشد اطلاعات پزشکی در مرکز ارائه مراقبت های بهداشتی منطقه ای Mackenzie Health می گوید: جلوگیری از انتقال آلودگی و باکتریها بین بیماران و پرسنل بیمارستان یک موضوع بسیار مهم است.
به گفته وی، دکترها و پرستاران در واقع باید گوشی های موبایل خود را پس از هر بار ورود و خروج از اتاق بیمار، با الکل ضدعفونی کنند. گوشی ها می توانند به انتشار آلودگی ها در سراسر بیمارستان کمک کنند. براساس تحقیقی که در این زمینه صورت گرفته، حدود 20 الی 30 درصد از باکتری ها از گوشی موبایل به انگشتان فرد منتقل می شوند. گِلدمن می گوید: عفونت های بیمارستانی یکی از علت های اصلی مرگ و میر در بیمارستان ها محسوب می شود.
سه شرکت بلک بری، Cisco و ThoughtWire قصد دارند یک سیستم پرتابل پیام رسانی و هشدار را برای دکترها و پرستاران شاغل در بیمارستان طراحی کنند که نقش بلک بری در این بین، طراحی نرم افزار مناسب برای این سیستم خواهد بود.
گفتنی است جان چِن در تلاش است تا تمرکز بلک بری در بخش نرم افزار را بر روی بازار تجاری و سازمانی قرار دهد و کمتر به سراغ بازار مصرفی تلفن های همراه برود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

درپس شکست BlackBerry