ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۱۶ شهريور

سجاد بنایی نایب رئیس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص ارائه پهنای باند جهت اینترنت نسل پنجم 5G اعلام کرد :هر میزان پهنای باندی که اپراتورهای موبایل برای 5G نیاز داشته باشند از سوی این شرکت در اختیارشان قرار می‌گیرد.
وی افزود: نسل پنجم ارتباطات بیشتر بر تجهیزات لایه دسترسی (اکسس) متمرکز است که در این زمینه اپراتورهای موبایل باید بتوانند این تکنولوژی را به‌روز کنند؛ اما در حوزه شبکه انتقال و دیتا که مربوط به زیرساخت‌های ارتباطی می‌شود، شرکت ارتباطات زیرساخت محدودیتی در ایجاد ظرفیت‌های مدنظر ندارد.
نایب رئیس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت بابیان اینکه در 5G بیشترین موضوع متمرکز بر محدودیت‌های حجم تأمین اینترنت است خاطر نشان کرد: شبکه‌ای که تاکنون در بهترین حالت ممکن اینترنتی با سرعتی ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه ارائه می‌داد، قرار است حداقل اینترنتی با سرعت یک گیگابیت بر ثانیه بدهد. در این راستا نیاز به پهنای باند شبکه انتقال وجود دارد که زیرساخت های پشتیبانی آن آماده است.
مهندس بنابی با تاکید بر اینکه هم اکنون ظرفیت شبکه زیرساخت ارتباطی کشور ۵ برابر مصرف فعلی است و ما همچنان نیز در حال‌توسعه این شبکه هستیم و برای رسیدن به 5G  باید محدودیت سمت لایه تجهیزات دسترسی را برطرف کنیم. چرا که این تکنولوژی یک تکنولوژی در لایه دسترسی (اکسس) محسوب می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه