ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ خرداد

به گزارش پیوست، بنیان‌گذار علی‌بابا که به تازگی به عنوان رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران برگزیده شده با اشاره به اینکه برنامه آینده کمیسیون گردشگری قانون‌زدایی در این حوزه است، اعلام کرد در دور جدید فعالیت‌های کمیسیون گردشگری می‌خواهد اتاق بازرگانی بستری باشد تا هر فعال حوزه گردشگری خدمات خود را فارغ از دغدغه‌های قانونی به راحتی عرضه کند.
مجید حسینی‌نژاد در مورد برنامه‌هایی که برای فعال‌شدن کمیسیون گردشگری در جهت توسعه گردشگری دارد، گفت: «اتاق بازرگانی محملی است که می‌توانم تعهداتی که به بخش گردشگری دارم را در آن عملی کنم. به نظر من اتاق بازرگانی بستری است که در آن دو مبحث آن دنبال خواهم کرد. یکی موضوع تحول فرهنگ کار و دیگری بحث خلق ثروت از طریق توسعه گردشگری است.»
حسینی‌نژاد در پاسخ به این سوال که چگونه می‌خواهند کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی را فعال کنند اعلام کرد آنها در کمیسیون گردشگری به دنبال تسریع فراهم کردن بستری هستند که هر فعال گردشگری بتواند فارغ از دغدغه‌های بندهای قانونی بتواند فعالیت کند و هدف آنها به جای قانونگذاری، قانون‌زدایی است. او با بیان اینکه در کمیسیون گردشگری قصد گفت‌وگوی موثر با کسب وکارهای سنتی را دارند، در مورد نحوه همکاری با این کسب وکارها گفت: «برخی از بازیگران حوزه گردشگری بازیگران سنتی هستند که منافعی دارند. ما قصد نداریم خللی برای فعالیت آن‌ها ایجاد کنیم؛ بلکه می‌خواهیم دغدغه آنها را هم بشنویم و در مورد تحولی که در عرصه گردشگری به واسطه فناوری ایجاد شده صحبت کنیم.»
او معتقد است با گفت‌وگوی سازنده می‌توان بازیگران سنتی این حوزه را آگاه کرد تا با کسب‌وکارهای نوپا حوزه گردشگری که به واسطه خدمات نوین خود رشد کرده‌اند به یک فهم مشترک برسند.
حسینی‌نژاد در پاسخ به سوال دیگر پیوست درباره چگونگی تعامل اتاق بازرگانی و تشکل‌های صنفی مانند سازمان نظام صنفی رایانه‌ای عنوان کرد: «در اتاق بازرگانی با همت شهاب جوانمردی (مدیرعامل هلدینگ فناپ) و فرزین فردیس (عضو هیات مدیره پارس سامان و صباسل) کمیسیونی به نام اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال راه‌اندازی شده است. شهاب جوانمردی عضو این کمیسیون و همچنین عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای است و به نظر من این موضوع می‌تواند باعث نزدیک شدن این دو نهاد به یکدیگر شود.»
او در ادامه افزود: «در صحبت‌هایی که با آقای جوانمردی و فردیس در مورد این کمیسیون داشتیم، دریافتیم که جامعه هدف ما در کمیسیون اعضای اتاق بازرگانی هستند. زیرا در این کمیسیون می‌خواهیم بستری فراهم کنیم تا بخش سنتی کسب‌وکارها، استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای دانش بنیان به یکدیگر متصل شوند و از این طریق خلق ثروت رخ دهد.»
کمیسیون «اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال» ماه جاری در اتاق بازرگانی تهران برای حمایت از کسب‌وکارهای استارت‌آپی و دانش بنیان تشکیل شد. همچنین با برگزاری اولین جلسه کمیسیون «اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال»  نیز مجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با رای اعضا به عنوان رییس این کمیسیون انتخاب شد. از سوی دیگر در این جلسه با رای اعضا فرزین فردیس به عنوان نایب رئیس اول و شهاب جوانمردی، نایب رئیس دوم انتخاب شدند.
اسفند ماه سال گذشته بعد از برگزاری نهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران، بخش قابل توجه‌ای از کاندیداهای حوزه فناوری اطلاعات توانستند در این انتخابات موفق شوند. همچنین در این انتخابات برای اولین بار مدیران شرکت‌های بزرگ استارت‌آپی کشور نیز حضور داشتند و توانستند در بین نفرات برگزیده امکان ورود به اتاق بازرگانی را داشته باشند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه