ترفند و آموزش
مصطفی طبری۲۱:۴ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۴ تير

اخیراً اسناد موسسه Hacking Team توسط یک گروه هک مورد سرقت قرار گرفت و این هک ناشی از باگ امنیتی موجود در فلش ادوبی بوده است. این موضوع بار دیگر مشکلاتی که این برنامه دارد و چندین سال هست که متخصصان امنیتی آن را فریاد می زنند را داغ کرده است.
اگرچه فلش هنوز هم برای دیدن ویدیوهای آنلاین ابزاری تقریباً ضروری محسوب می شود، اما استفاده از آن ممکن است کاربران را در معرض خطرات جدی قرار دهد.
خوشبختانه به راحتی می توانید در اکثر مرورگرها فلش را غیرفعال کنید. در این مطلب به شما یاد می دهیم چگونه این کار را در مرورگرهای کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و سافاری انجام دهید.

کروم

در مرورگر کروم به آدرس chrome://plugins رفته و لیستی از پلاگین های خود را ببینید. ادوبی فلش را پیدا کرده و آن را غیرفعال کنید.


فایرفاکس

از منوی Tools گزینه Add-ons را انتخاب کرده و در لیست پلاگین های نمایش داده شده، Shockwave Flash را برگزیده و حالت never activate را برای آن انتخاب کنید.
همچنین اگر از وب سایت های مطمئنی استفاده می کنید که نیازمند فلش هستند، می توانید این گزینه را بر روی ask to activate قرار دهید تا با اجازه شما فعال شود.


اینترنت اکسپلورر

از منوی تنظیمات اصلی مرورگر، گزینه manage add-ons را انتخاب کرده و Shockwave Flash Object را بر روی disable تنظیم کنید.


سافاری

تب Preferences را از منوی سافاری باز کنید و وارد بخش امنیتی شوید. در اینجا بخش website settings options را که در کنار گزینه Internet plug-ins قرار دارد، انتخاب کنید. Adobe Flash Player را از منوی سمت چپ انتخاب و گزینه block را برای آن تعیین کنید. همچنین می توانید گزینه Ask را انتخاب کنید تا فلش با اجازه شما فعال شود.


دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

چگونه متوجه بشویم کسی از اینترنت ما استفاده میکند