تکنولوژی
الناز فرجی۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ بهمن

اگر دسته ی فعلی ربات های جاروکش و تمیزکننده به اندازه ی کافی سریع نیستند ،آزمایشگاه روبوتیک موسسه ی شناخت انسان و ماشین فلوریدا (IHMC) احتمالا چیزی دارد که این خلا را پر میکند - یک ربات اطلس که با یک جاروبرقی در آزمایشگاه پرسه میزند . در حالیکه این سناریو ممکن است تصویر دقیقی از کمک خانگی این وسیله ندهد ، اما نشان میدهد که وقتی یک وسیله ی خودکار شبه انسان بسیار گران با طراحی هنرمندانه داشته باشید چه کار میتوانید بکنید . اطلس که برای DARPA توسط Boston dynamics طراحی شده ، 6.1 ft (1.9 متر) ، 345 Ib ( 156.5 کیلوگرم)  است و برای فهمیدن راه هایی برای کمک به انسان در شرایط اضطراری و خطرناک طراحی شده ، موقعیت هایی که برای  رفتن انسان خیلی خطرناک است . برخلاف ظاهرش ؛ تنها نیمه اتوماتیک است .یعنی اپراتور به اطلس فرمان میدهد که چه کار کند ، سپس ربات به این نتیجه میرسد که چطور فرمان هایش را انجام دهد .


ویدئوی IMHC زیر, اطلس را در حال انجام برخی کارهای سبک خانگی نشان میدهد(در سایت ماشابل) ، حرکت دادن وسایل خانه، جارو کشیدن کف اتاق ؛ حرکت دادن چرخ دستی انبار و برداشتن تکه های چوب . گرچه ممکن است تماشای یک ربات در حین جارو کشیدن تحسین برانگیز باشد ، ولی باید در نظر داشت که این ویدئو با سرعت 20x پخش میشود و اطلس در حین انجام وظایفش محدود شده بود . در زمان واقعی ، اطلس خیلی کند تر حرکت میکرد، فکر میکرد، می ایستاد، منتظر فرمان میماند و کارهای روتینش را هر چند دقیقه انجام میداد .
اپراتور اطلس ، جان کارف در حین صحبت با IEEE Spectrum گفت که هدف این کار تمیز کردن آزمایشگاه نبوده بلکه هدف توسعه ی عملی استفاده از اطلس بوده که حالا کار اصلی اش شرکت درفینال  رقابت روبوتیک DARPA 2015  است . ( DRC) . که ژوئن پیش تمام شد . کارف گفت که آزمایشگاه روبوتیک گاها کد روباتش را به روز رسانی میکند و باید امتحان شود اما برنامه ریزی اش برای همان کارهای DRC کمی خسته کننده بود بنابراین مهندسان به چیزهای جالب تری دست یافتند . زمانی که اطلس در فینال DRC2015 شرکت کرد ، رقابت را نبرد ، بلکه توجه ها را زمانی جلب کرد که بعد از تمام شدن مسیر برای جمعیت 10000 تفری پامونا ، کالیفرنیا رقص پیروزی انجام داد . برای تمیز کردن ، اطلس طوری برنامه ریزی شده بود که با دستان باز قدم بزند تا بتواند جارو برقی و چیزهای دیگر را کنترل کند .

برچسب هاAtlas robotcleaning
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

دانشمندان، دلیل عدم امکان وجود ربات هوشمند را، در جهان هستی بیان کردند