تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۳ تير

آیا این ضرب المثل را شنیده اید؟بیایید عقلامون رو روی هم بریزیم تا یه راه حل مناسب پیدا کنیم(مشورت بهترین راه حل است)اما حالا این مسئله دیگر فقط یک اصطلاح ساده نیست. در یک گزارش جدید که در Nature منتشر شده بود دانشمندان به صورت کاملا دقیق توضیح دادند که چگونه مغز چندین موش را با مغز یک میمون متصل کردند(ادغام کردند)که در واقع یک کامپیوتر ارگانیک و یا یک برینت( ابرمغز)خلق کردند که میتواند برخی کارهای اعجاب انگیز انجام دهد.همانطور که میگوئل نیکلاس سرپرست نویسندگان این بررسی به گاردین گفت (در واقع ما یک ابر مغز(مغز خارق العاده) خلق کرده ایم)در واقع چند مغز به صورت یک واحد کار میکنند و میتواند یک دست مصنوعی را حرکت دهد و یا اب و هوا را پیش بینی کند .اگر چه این آزمایشات تا به حال فقط بر روی مغز موش ها و میمون ها انجام شده اما انجام همچین آزمایشی برای مغز انسان ها باید بسیار جذاب باشد.در یکی از آزمایشات ,دانشمندان مغز 3 میمون را که در اتاق های مختلف بودند با سیم به هم متصل کردند و این دستور از طریق کامپیوتر داده شد که یک بازوی مصنوعی را که در صفحه نمایش میبینند حرکت دهند.مغز آنها مستقیما با سیم به یکدیگر متصل نبود بلکه به یک کامپیوتر سرور وصل وبود و تنها با فکر کردن با یکدیگر توانستند با موفقیت حرکت بازو را بر روی صفحه انجام دهند.پس از اتمام این کار ,تیم یک چالش جدید را به این آزمایش اضافه کرد ,به هر میمون اجازه داد تا هر یک تنها بخش بعد از حرکت را انجام دهند .همچنان میمون ها قادر بودند تا با یکدیگر همفکری کنند.نیکلاس گفت:آنها مغز خود را با هم همگام سازی میکنند و با یک مغز برتر (سوپر مغز)(ساختاری که از 3 مغز تشکیل شده)فعالیت را انجام میدهند.


همچنین:این گونه فعالیت های مغز جمعی به جای نورون ها(محرک های عصبی)از الکتریسیته استفاده میکنند.
در آزمایشی دیگر تیم خود مغز ها را به هم متصل کرد و سپس مجموع آن ها را به یک کامپیوتر وصل کردند .4 مغز موش به یک دیگر متصل شده بود و هر زمان که نوعی انطباق مغزی در فعالیت مغز خود دریافت میکردند جایزه میگرفتند.پس از دهمین جلسه آموزشی, موش ها توانسته بودند که بازده تفکر را به صورت خیره کننده ای به 61 درصد افزایش دهند و با همگام سازی مغز ها و در اصل استفاده از قدرت 4 مغز به جای یک مغز ,موش ها میتوانستند مشکلات ساده اب و هوایی را حل کنند مانند اینکه آیا باران خواهد آمد و یا خیر با دقتی کمی متفاوت تر از زمانی که هر مغز جدا کار میکرد.
نیکلاس گفت:این نخستین نمایش اشتراک گذازی مغزها و ماشین آلات است ,یک پارادایم که به طور موفقیت آمیزی در دهه های اخیر از مطالعات مختلف بر روی حیوانات در برنامه ها و کاربردهای بالینی انجام شد. بیشتر شبیه به یک پردازش موازی است که بر روی کامپیوتر کار میکند.تعدادی از دانشمندان و تحصیل کرده گان این حوزه هیجان و شادی خود را درباره انتظار انجام این آزمایش و احتمال واقعیت یافتن این موضوع در همه موارد به خصوص  بر روی مغز انسان ها اعلام کردند.
آندراا استوکو از دانشگاه واشنگتن در سیاتل ,کسی که جزء اعضای اصلی پروژه نبود,به دانشمندان جدید گفت :هنگامی که مغز ها به هم متصل میشوند برنامه ها ی کاربردی تنها به عنوان اینکه حیوانات مختلف چه کاری میتوانند انجام دهند در نظر گرفته میشوند .ممکن است تنها چیزی که از یک میمون خواسته شود تکان دادن یک دست باشد اما ما میتوانیم از یک مغز انسان انتظارات بیشتری داشته باشیم .گاهی اوقات این همکاری میتواند سخت باشد اگر شما یک ریاضیدان باشید در حالی که در حال فکر کردن به  مسئله ای پیچیده واشیاء انتزاعی باشید.اگر شما توانستید با استفاده از ابر مغز مشکلات معمولی را حل کنید این کار میتواند کمک کند  در مشکلات فردی پیچیده تر نیز با یکدیگر تعامل مغزی داشته باشید برای اهداف متداول. بنابراین چه کسی میداند شاید در آینده ای نه چندان دور ما قادر باشیم که مشکلات جهانی را با همگام سازی هوش افراد مختلف حل کنیم.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
امید مصدق
۱:۶ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۵ تير
خانم الناز مجله nature نه طبیعت. اسم خاص ترجمه نمی شود. * اینجور که مشخص هست شما فقط مترجم هستید و اطلاعات عمومی خیلی کمی دارید.
مجله اینترنتی سهـــا
۱:۴۹ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۵ تير
جناب مصدق، سپاس و درود بابت راهنمایی و ریز بینی شما. با راهنمایی شما این مورد اصلاح گردید.
همیشه شاگرد
۱:۱۵ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۶ تير
استاد مصدق علم کم ولی اشاعه ان بهتر از ادعای علم زیاد و غلط گرفتن از دیگران است بنده ممنون از ترجمه پرغلط ایشان هستم دیکته ننوشته غلط ندارد دلبندم
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Intel تکنولوژی Nervana را به محصولاتش اضافه می‌کند