کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت

به گزارش ایرنا، رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: بی‌شک راه حل فائق آمدن بر مشکلات حوزه موبایل انسجام درون صنفی است.
حسین غروی رام در بیانیه‌ای که از سوی این انجمن منتشر شده است، اعلام کرده: در روزهای پر التهاب بازار موبایل کشور و فشار ناشی از شیوع ویروس کرونا بر بنگاه‌های اقتصادی، حالا نقش همراهی و همبستگی فعالان اقتصادی و تصمیم‌سازان این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود.
وی افزود: زنجیره تامین، عرضه و خدمات پس از فروش تلفن همراه به واقع یکی از پرتلاش ترین شبکه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود. تمامی حلقه های این زنجیره از واردات، شبکه توزیع و واحدهای فروش در هم تنیده هستند و این اتصال است که توانسته طی سال‌های پیدایش این صنف جوان و پویا موجبات تامین نیاز مصرف کشور به تلفن همراه را فراهم کند.
او اشاره کرد: این روزها کمتر کسی را در کشور می یابیم که از موبایل استفاده نکند. خدمات آموزش، درمان، تجارت، بانکداری و حتی خدمات دولتی بر بستر این وسیله ارتباطی به مردم ایران حتی در دور افتاده ترین نقاط کشور قابل ارائه است. ایجاد شبکه گسترده ارتباطی تلفن همراه، توسعه اینترنت همراه، شکل گیری استارتاپ‌ها و تمامی خدمات مبتنی بر موبایل طی سال‌های اخیر باعث شد تا ضریب نفوذ موبایل هر روز افزایش یابد و همین امر موجب رونق در صنف تلفن همراه کشور شد.
در این بیانیه آمده است: از طرفی ایجاد مراکز تجاری عرضه تلفن همراه در تهران همچون چارسو، علاءالدین و بازارموبایل و دیگر مراکز در شهرهای دیگر ماحصل رشد نیاز مردم به استفاده از موبایل بوده است. امروز می‌توانیم با افتخار ادعا کنیم که نزدیک به ۲۸۰ شرکت واردکننده و خدمات پس از فروش و بیش از ۷۰ هزار واحد صنفی عرضه موبایل در سراسر کشور در دسترس مردم قراردارند و با تمام محدودیت‌ها و صدمات ناشی از شیوع کرونا و تعطیلی‌های پیاپی همچنان مشغول خدمت رسانی به مشتریان هستند. از سویی ایجاد فروشگاه‌های آنلاین عرضه موبایل و نقش مهم آن‌ها در زمینه توزیع موبایل به مصرف کنندگان به ویژه در شرایط خاص همچون بحران کنونی کرونا انکار ناپذیر است.
به گفته حسین غروی رام،  حالا شرایط کشور به شکلی است که به لحاظ اقتصادی و تجاری با مشکلات و سختی‌هایی روبرو هستیم. عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار موبایل برای مصرف کنندگان و فعالان این صنف به شدت آزاردهنده شده است. موجودی کالا به حداقل رسیده و دریافت تخصیص ارز جهت واردات موبایل حتی با ایجاد صف‌های طولانی نیز غیرممکن شده است. در چنین شرایطی ورود افراد فاقد پروانه کسب و به اصطلاح بی شناسنامه به بازار موبایل و سرازیر کردن سرمایه در این بازار موجب التهاباتی شده است که نه تنها فعالان این صنف را هدف قرارداده بلکه مصرف کننده نهایی را نیز دچار زیان کرده است.
رییس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل معتقد است راه عبور از این گذر ملتهب تاریخی حوزه موبایل، تنها انسجام صنفی و همراهی تمام ذینفعان خصوصی این حوزه است. قطعا هوشیاری، اطلاع رسانی به موقع و دقیق و به کارگیری سامانه‌های نظارتی در این برهه حساس می‌تواند چاره ساز باشد. تا زمانی که گشایشی در زمینه تامین موبایل مورد نیاز کشور رخ دهد ناچاریم تا با شرایط فعلی بسازیم. قطعا در این شرایط بسیاری از واحدهای صنفی و شرکت‌ها متضرر خواهند شد. اما به پشتوانه همکارانمان در اتحادیه‌ها، اصناف و شرکت‌ها تمام تلاش خود را در زمینه کاهش التهابات و تامین نیاز مردم خواهیم کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه