سرگرمی
الناز فرجی۲۰:۶ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت

ما بهترین بازی‌های عرضه شده برای اکولوس ریفت را ارائه کرده‌ایم.
دستگاه اکولوس ریفت ممکن است آن دستگاه انقلابی که از یک هدست واقعیت مجازی انتظار داشتیم نباشد (محصول دیگری این افتخار را دریافت کرده است) اما هنوز هم بازی‌های با کیفیتی برای عرضه دارد. در ادامه بهترین بازی‌های ارائه شده برای اکولوس ریفت تا به اینجا را معرفی کرده‌ایم.
مهم‌ترین چیزی که باید به در مورد اکولوس ریفت به یاد داشته باشید این است که برای بازی‌های اول شخص مناسب نیست. در ابتدای کار شما با محیطی مواجه می‌شوید که با آنچه قبلاً در محیط‌های بازی کلاسیک و با دسته‌های بازی تجربه کردید، بسیار متفاوت است. افزودن واقعیت مجازی می‌تواند هر ژانر بازی را جذاب‌تر کند پس هنوز هم فواید جذابی برای این دستگاه وجود دارد؛ اما هنوز هم تفاوت زیادی میان تجربه‌های انتقالی بازی‌هایی که توانایی‌های خیره‌کننده‌ای در به چالش کشیدن ذهن داشتند و بازی‌هایی که تنها کمی جالب‌تر در محیط واقعیت افزوده 360 درجه هستند، وجود دارد.
بسیاری از بازی‌های ریفت متعلق به دسته دوم هستند. اگر می‌خواهید بیشتر نوع اول را تجربه کنید بهتر است یک هدست HTC Vive بخرید.
با تمام این حرف‌ها، این‌ها بهترین بازی‌های موجود برای کاربران اکولوس ریفت است تا وقت و پول خود را خرج کنند.
Defense Grid 2
در میان تمامی ژانرهای کلاسیک که توسعه‌دهندگان ریفت انتخاب کرده و به‌صورت واقعیت مجازی درآورده‌اند، ژانر دفاع از برج ممکن است بهترین انتخاب ممکنه باشد. Defense Grid 2 بازی است که به ‌شخصه دوست دارم بارها و بارها آن را بازی کنم، البته این موضوع برای بقیه بازی‌های ریفت صدق نمی‌کند.
بخشی از آن به این دلیل است که دفاع از برج ژانری است که در محیط واقعیت مجازی بهتر خود را نشان می‌دهد. سر خود را بچرخانید تا پایگاه زیر خود را ببینید، به‌سرعت به سمت چپ خود نگاهی بی اندازید تا این برج را آپگرید کنید یا نیم‌خیز شوید تا نگاهی دقیق‌تر به دشمنانی که توپ سطح سه شما را محاصره کرده‌اند، بیاندازید. این نوع تحرک و زوم کردن روی یک صفحه‌نمایش تخت خسته‌کننده خواهد بود.
همچنین توجه داشته باشید که خود بازی نیز بسیار عالی است. تمامی اجزای اصلی یک بازی دفاع از برج وجود دارند، قرار دادن استراتژیک مدافعان، تنوع زیاد دشمنان و اسلحه‌ها و گیم پلی که تا حد رضایت بخشی سخت طراحی شده است. افکت‌های تصویری و انیمیشن‌ها به‌اندازه‌ای خوب هستند که حس خوبی از غوطه ‌وری را ایجاد می‌کنند، مانند اینکه یک برج انسانی غول‌پیکر مخفی در صفحه بازی هستید.
در بهترین حالت، بازی‌های دفاع از برج می‌توانند تجربه‌ای فکری باشند و می‌توانیم در این بازی برای ساعت‌ها غرق شویم.
بازی Defense Grid 2 از شرکت Hidden Path با هزینه 30 دلار در Oculus Store موجود است.
The Climb
The Climb تلاشی عجیب در یک بازی اول شخص است که از کنترل‌های گیم پد به‌جای کنترلرهای دستی خود دستگاه استفاده می‌کند، مانند کنترلرهای Vive یا کنترلر Touch اکولوس.
شما از لبه‌ای به لبه بعدی می‌روید و با چالش‌های چشم‌نواز و بسیار سختی روبرو خواهید شد و این بازی تجربه‌ای شیرین خواهد بود؛ اما اگر از کنترلرهای Oculus Touch استفاده کنید تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیزتر خواهید داشت (این کنترلرها در اواخر امسال عرضه می‌شوند) زیرا دسته‌های بازی سنتی از حس بازی کمی می‌کاهند. با کنترلرهای اصلی، اگر دستتان تقریباً به لبه نرسد، می‌توانید کمی خود را خم کرده و دستان خود را تکیه‌گاه کنید و مسیر را ادامه دهید. باز هم می‌گوییم، استفاده از دسته‌های قدیمی روش مناسبی برای کنترل در این نوع بازی نیست.
امیدواریم شرکت Crytek پشتیبانی از کنترلرهای Oculus Touch را بعداً اضافه کند زیرا برای این بازی بسیار حیاتی هستند.
بازی The Climb شرکت Crytek با قیمت 50 دلار در Oculus Store موجود است.
Chronos
اگر تمامی عناوین اکولوس ریفت را گرفته و به محیط دوبعدی ببرید، Chronos به‌احتمال زیاد بهترین بازی در میان آن‌ها خواهد بود. یک بازی اکشن ماجراجویی با عناصر RPG که شباهت زیادی به نوع مدرنی از بازی Zelda دارد.
از یک طرف، بدین معناست که خود بازی آن‌قدر خوب است که به جنبه واقعیت افزوده تکیه نمی‌کند؛ اما از طرف دیگر این بازی بیشترین استفاده را از واقعیت مجازی نسبت به هر بازی دیگری برده است. یک عنوان جذاب دیگر در محیط واقعیت مجازی که چیزی بیشتر از یک بازی جدید و خط‌شکن است.
البته باید توجه داشت که هدست Vive نیز یک بازی مشابه Zelda دارد که در مقایسه با این بازی، بسیار برتر است و آن را کاملاً از دور خارج می‌کند. بازی Vanishing Realms هدست Vive یک بازی اول شخص بسیار عالی است که در آن حس می‌کنید با دست‌ها و پاهای خود به نبرد غول‌ها می‌روید و از مسیرهای خطرناک عبور می‌کنید.
افکت‌های تصویری Chronos به نظر زیباست و (باید در نظر داشت که هدست به یک PC با حداقل توانایی کارت گرافیک پیشنهاد شده متصل شود) نبرد بسیار جالب (کمی تکراری) و فرایند رشد هوشمندی در بازی وجود دارد، به‌طوری‌که هر بار که بمیرید، کاراکتر شما پیرتر می‌شود (این کار بیش از یک حیله نمایشی است زیرا توانایی‌های شما با بالا رفتن سنتان تغییر می‌کند.)
اگر این بازی از آن نوعی است که دوست دارید روی یک کنسول یا PC با صفحه‌ای دوبعدی امتحان کنید، پس مطمئناً عاشق Chronos روی هدست ریفت خواهید شد. آن را در بالای فهرست خود قرار دهید. البته انتظارات زیادی از آن نداشته باشد زیرا تنها با یک هدست واقعیت مجازی می‌توانید تجربه کاملی داشته باشید.
بازی Chronos شرکت Gunfire Games به قیمت 50 دلار در Oculus Store موجود است.
AirMech: Command
یک بازی سوم شخص دیگر که نیازی به استفاده از فناوری واقعیت مجازی ندارد و چیز زیادی نیز با استفاده از آن به بازی افزوده نمی‌شود؛ اما استفاده از واقعیت مجازی کمی جذابیت به بازی می‌افزاید.
دو سطح کنترلی در AirMech: Command وجود دارد. یکی در مرز، سطح نظامی، استراتژی هم‌زمان که شما منابع را مدیریت کرده، واحدها را ساخته و اعزام می‌کنید و حملات خود بر ضد نیروهای دشمن را طراحی می‌کنید (دشمن می‌تواند هوش مصنوعی یا یک رقیب آنلاین باشد). این قسمت بخش اصلی بازی است. به‌طور هم ‌زمان، در بخش فرعی بازی، در نقش خودتان فرو رفته و وارد بازی می‌شوید و یک ربات جنگجوی قوی را کنترل می‌کنید (این ربات می‌تواند بین شکل انسانی و جت تغییر شکل دهد).
تجربه‌های بسیار جالبی در کنار اعزام نیروها به نقطه‌ای خاص وجود دارد، اما پرواز کردن با یک ربات ابر قهرمان و خارج شدن از آن‌ها در زمانی که همه‌چیز به هم می‌ریزد، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.
تعادل میان استراتژی، فرو رفتن در بازی، از بین بردن دشمنان به ‌وسیله ربات و گیم پلی انعطاف ‌پذیر به‌خوبی ایجاد شده است.
بازی AirMech: Command شرکت Carbon Games با قیمت 40 دلار در Oculus Store موجود است.
Lucky's Tale
Lucky's Tale بازی عجیبی است که در پیش‌نمایش‌ها همه را هیجان‌زده کرد؛ اما در آخر پس از خرید و ساعت‌ها بازی تنها می‌توان آن را یک نمونه تقریباً جذاب دانست.
از جنبه مثبت، Lucky's Tale یک بازی پلتفرمی زیبا و چشم‌نواز در محیط واقعیت مجازی است. از جنبه منفی، واقعیت مجازی موجب تضعیف بازی شده است: برای جلوگیری از بیماری‌های حرکتی ایجاد شده توسط گیم پلی، این بازی نسبت به یک بازی امروزی و پلتفرمی مسیر مستقیم، کندتر از آن چیزی که باید باشد، اجرا می‌شود.
اگر Lucky's Tale محیط جهان باز وسیع‌تری می‌داشت (مانند Mario 64) آنگاه این سرعت کند کارکرد بهتری می‌داشت و به‌عنوان یک بازی مسیر مستقیم، عملکرد با سرعت بالا مشابه بازی Mario 3D World، بسیار بهتر خود را نشان می‌داد. با تمام این اوصاف این بازی این حس را برای شما ایجاد می‌کند که انگار می‌خواهید تکه‌هایی را از بازی خارج کنید.
پس ما با عنوانی مواجهیم که بسیار کسل‌کننده‌تر از چیزی است که در محیط واقعیت افزوده و ژانر پلتفرمی سه ‌بعدی انتظار داشتیم. همچنین بازگشت و انجام چندباره سطح‌ها نیز کمکی به توسعه گیم پلی بازی نمی‌کند. سرعت پایین و سطوح خطی در بار اول به‌اندازه کافی جالب هستند اما در دفعات بعد به‌سرعت تکراری می‌شوند.
البته به این معنی نیست که Lucky's Tale جذاب یا لذت‌بخش نیست یا ارزش بازی کردن ندارد، تنها آن تجربه جادویی و اصلی واقعیت مجازی که انتظار داشتیم منتقل نمی‌شود.
بازی Lucky's Tale شرکت Playful به‌طور رایگان در Oculus Store موجود است.
Eve: Valkyrie
بازی Eve: Valkyrie شرکت CCP یکی دیگر از بازی‌های اول شخص اکولوس ریفت است که شما را درون کابین یک جنگنده فضایی قرار می‌دهد و کنترل آن را به شما می‌سپارد. یک بازی آنلاین مولتی پلیر، بدون حالت تک نفره، است و پس از یک دوره آزمایشی کوتاه، وارد نبرد با دیگر بازیکنان واقعی می‌شوید ... بارها ... و ... بارها.
مانند Lucky's Tale، بازی Eve: Valkyrie زودتر از آنچه فکر می‌کنید خسته‌کننده می‌شود. پس از چند دور مسابقه، این موضوع را متوجه می‌شوید. چه چیز دیگری دارد؟ هر چه بیشتر بازی کنید می‌توانید پیشرفت کرده و به‌روزرسانی‌هایی را باز کنید؛ اما باز هم بازی تکراری است. حس جست و جوی جذاب یا پس زدن لایه‌های جدید هیجان‌انگیز، وجود ندارد. تنها نسخه‌های کمی متفاوت از نبردهای تکراری و تکراری. اگر از این نوع بازی خوشتان می‌آید، پس عاشق Eve: Valkyrie می‌شوید اما اگر طرفدار این ژانر نیستید، چیز زیادی برای جست جو در این بازی برای شما وجود ندارد.
بازی Eve: Valkyrie شرکت CCP به همراه اکولوس ریفت‌های پیش خرید شده به‌صورت رایگان عرضه می‌شود و اکنون نیز با قیمت 60 دلار برای کسانی که هدست را بدون بسته نرم‌افزاری خریده‌اند، موجود است.

برچسب هاOculus Rift game
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

هدست واقعیت مجازی Oculus Rift در وب سایت Best Buy به حراج گذاشته شد، و بلافاصله به فروش رفت