گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

بوئینگ خطوط هوایی را موظف به برخورداری از دو ویژگی ایمنی اضافی کرد که ممکن است قادر به شناسایی مسائل و مشکلاتی باشد که اخیرا منجر به سوانح مرگباری با هواپیماهای مدل مکس ۷۳۷ شدند. حسگرهای اضافی بررسی‌ها بر روی اطلاعات جمع‌آوری شده توسط حسگرهای هواپیماها را مهیا می‌کند و می‌تواند به خلبان‌ها در مورد مشکلات بالقوه هشدار دهد. بوئینگ هم اکنون در حال ساخت یکی از این موضوعات استاندارد ایمنی اضافی برای مکس ۷۳۷ است.
هر دو قابلیت ایمنی اضافی به صورت دو پشته با یک سیستم نرم‌افزاری جدید که در هواپیماها استفاده می‌شد، کار می‌کرند. این نرم‌افزارها رکوردهای حسگرهای "زاویه‌ی حمله" را دریافت می‌کردند، که برای تعیین میزان رو به بالا یا پایین بودن دماغه‌ی هواپیما در ارتباط با جریان هوا است. اگر این سیستم‌ها تشخیص بدهند که هواپیما در یک زاویه‌ی بالقوه خطرناک قرار دارد، می‌توانند به طور اتوماتیک مسیر را تصحیح کنند. محققان بر این باورند که داده‌های جمع‌آوری شده‌ی اشتباه توسط حسگرها احتمالا منجر به ناکارامدی این سیستم‌ها می‌شوند.
یکی از ویژگی‌های امنیتی اضافی که بوئینگ آن‌ها را می‌فروخت، شاخص زاویه‌ی حمله نامیده می‌شود. این سیستم رکوردهای آمده از حسگرهای زاویه‌ی حمله را نشان می‌داد. گزینه‌ی دوم یک نور مخالف بود که اگر حسگرها داده‌های غیر مطابق تولید می‌کردند، فعال می‌شد. بوئینگ نور مخالف را بدون هزینه‌ی اضافی به ۷۳۷ وارد می‌کند، اما شاخص زاویه‌ی حمله همچنان خریدنی باقی می‌ماند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه