تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۸:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۵ شهريور

حتی دستگاه های مدل پایین نیز در حال دریافت به روزرسانی ها می باشند.
فراتر از CPUs هسته ای نسل هفتم 4K و سریع تر از آن، Intel نیز از مجموعه ی بعدی تراشه های خود برای سخت افزارهای مدل پایین پرده برداری کرده است، و به دلایلی، این کار را بی سروصدا انجام داده است. Anandtech جزئیات  Apollo Lake CPUs جدید را در اختیار دارد، که در یک فرآیند 14 نانومنتری ساخته شده است و جایگزین آخرین مجموعه ی فرآیندهای Celeron و Pentium خواهد شد. در حالی که شما معمولا CPUs هسته ای Intel را در حد متوسط و در دستگاه های مدل بالا می بینید، تراشه های Apollo Lake در بودجه ی مربوط به دستگاه های نوت بوک، دسکتاپ و سایر دستگاه هایی که نیازی به عملکردهای محاسباتی زیادی ندارند، مورد استفاده قرار میگیرد. این خانواده ی جدید، شامل سه دسکتاپ و سه CPUs موبایل خواهد بود که همه ی آن ها بر پایه ی معماری جدید Goldmont و تکنولوژی نسل نهم GPU Intel می باشد.                        
درست همانند گذشته، تراشه های Pentium قدرتمندترین تراشه ها در این دسته محسوب می شوند، و همچنین کمی سریع تر از سرعت ساعت و گرافیک Intel HD 505 عمل می کنند (دیگر تراشه ها از HD 500 استفاده میکنند). همانطور که Ars Technica اشاره می کند، تراشه های جدید TDP (با قدرت طراحی گرمایی)،بین 6 وات تا 10 وات هستند، که بسیار تعجب برانگیز است زیرا پردازشگر سری Y هسته ای نسل هفتم از 4.5 وات استفاده می کند که از سطح پایین تری برخوردار است. دسکتاپ جدید Apollo Lake همچنین 10 وات از برق را به سرتاسر برد ارسال میکند، که بالاتر از تراشه ی 6.5 وات TDP قبلی است.
ما مطمئن نیستیم که چرا Intel باید به افزایش پروفایل حرارتی برای چیپ های جدید خود بپردازد، اما باید با تغییری که به دنبال آن یک GPU قدرتمندتر حاصل می شود، در ارتباط باشد. از آن جایی که این شرکت به از میان برداشتن تراشه های SoFIA متمرکز بر روی موبایل خود پرداخته است، و CPU Broxton خود را برای دستگاه های Joule و IoT جایگزین کرده است، ما انتظار نداریم که هیج یک از Apollo Lake های ارائه داده شده ی جدید را در تبلت ها ببینیم. آن ها ممکن است راه خود را به سمت کامپیوترهای بسیار ارزان قیمت و قابل تبدیل پیدا کنند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

اینتل 12 هزار کارمند خود را اخراج می کند