ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۸ آبان

اسماعیل درگاهی مدیر پذیرش شرکت بورس تهران ⁣در گفتگو با بورس بیست‌وچهار، درخصوص عرضه‌ی آسیاتک در بازار سرمایه و شایعه‌ی کنسل شدن این عرضه به دلیل ادغام گفت: شرکت آسیاتک یک شرکت پذیرفته‌شده در بورس بوده که مورد پذیرش هیئت پذیرش بوده و در جریان معامله قرار خواهد گرفت. درنتیجه به نظر نمی‌رسد که عرضه‌ی این سهم در بازار کنسل شود.
ادغام این شرکت با "های‌وب" اگر صورت بگیرد نمی‌تواند مانع از عرضه‌ی سهم شود، کما اینکه بسیاری از شرکت‌ها وقتی در شرایط این‌چنینی قرار می‌گیرند ترجیح می‌دهند در ابتدا عرضه در بازار صورت گیرد، سپس اقدامات ادغام شرکت صورت گیرد.
به گفته‌ی وی این موضوع هم می‌تواند به نفع خریدار باشد و هم فروشنده، چراکه عرضه‌ در بازار سرمایه منجر خواهد شد تا قیمت‌ها شفاف‌تر، بهتر و عادلانه‌تر باشد تا خریدار و فروشنده معامله‌ی بهتری داشته باشند. در مورد آسیاتک درحال حاضر آنچه که موجب عدم عرضه‌شده، اطلاعاتی است که توسط شرکت در حال ارائه به سازمان بورس است. به‌محض تکمیل این اطلاعات شرکت آماده‌ی عرضه خواهد بود. آنچه منجر شده آسیاتک تاکنون عرضه نشود اطلاعات است و نه بحث ادغام. ادغام شرکت‌ها مانع عرضه نیست.
وی گفت: به‌احتمال‌زیاد ما تلاش می‌کنیم تا طی هفته‌ی آتی شاهد عرضه‌ی تأمین سرمایه‌ی امید یا آسیاتک در بازار سرمایه باشیم. این مجموعه‌ها جزء عرضه‌هایی هستند که به‌زودی صورت خواهند گرفت. انتظار می‌رود طی هفته‌ی آتی شاهد عرضه‌ی آن‌ها باشیم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه