ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد

به گزارش فارس، مدیرکل فناوری رسانه‌های نوین صدا و سیما گفت: در صدا و سیما با چرخه‌ای از فناوری‌ها مواجهیم و در تمام این چرخه معدود تجهیزی است که در داخل قابلیت ساخته شدن نداشته باشد واگر هم در داخل ساخته نمی‌شود مواردی است که در دنیا نیز سازندگان محدودی دارد.
فرشید بهجت‌محمدی مدیرکل فناوری رسانه‌های نوین صدا و سیما در نشست رسانه‌ای تاکید کرد: در حوزه‌ی ساخت تجهیزات پیشرفته صدا و تصویر در منطقه بی‌نظیر هستیم.
وی گفت:‌ ما در صدا و سیما با چرخه‌ای از فناوری‌ها مواجهیم و در تمام این چرخه معدود تجهیزی است که در داخل قابلیت ساخته شدن نداشته باشد و اگر هم در داخل ساخته نمی‌شود مواردی است که در دنیا نیز سازندگان محدودی دارد.
مدیرکل فناوری رسانه‌های نوین صدا و سیما گفت: ایران جزو معدود کشورهای تولید کننده‌ی گیرنده و فرستنده‌ی دیجیتال رادیویی و تلویزیونی است.
به گفته‌ی بهجت‌محمدی زنجیره‌ی تلویزون دیجیتال در کشور به طور کامل بومی‌سازی شده است و کلیه‌ی تجهیزات و فناوری فیبر نوری و سوئیچ‌های مربوطه نیز در داخل تولید می‌شوند.
وی همچنین با اشاره به اینکه تجهیزات ارتباطات ماهواره‌ای در بخش زمینی به طور کامل به دست متخصصان داخلی ساخته شده است،‌ تاکید کرد:‌ همچنین لینک‌های رادیویی مایکروویو دیجیتال به طور کامل توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده است.
مدیرکل فناوری رسانه‌های نوین صدا و سیما گفت:‌ نرم‌افزارهای مدیریت محتوای دیجیتال از مهم‌ترین ارکان پخش ویدئو در بستر شبکه‌های باند وسیع هستند که هر چند دارای پیچیدگی‌های فنی بسیار بالایی هستند اما فناوری ساخت آن‌ها در اختیار چند کشور پیشرفته دنیا و از جمله ایران وجود دارد.
بهجت‌محمدی ادامه داد:‌ پخش محتوای اینترنتی به صورت زنده و درخواستی از فناوری‌های بسیار پیشرفته محسوب می‌شود که به همت متخصصان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به طور کامل طراحی و ساخته شده است.
وی این موفقیت‌ها را به دلیل ریسک‌پذیری و اعتقاد به توان داخلی برشمرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه