ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۳ مرداد

به گزارش مهر، رئیس سازمان فضایی ایران گفت: روند تکمیل و پیشرفت ۳ پروژه ماهواره‌ای «ناهید۱، ظفر و پارس۱» با تاکید بر بومی‌سازی این فناوری، در حال اجرا است.
مرتضی براری در اینستاگرم نوشت: توسعه فناوری فضایی و بومی سازی آن علاوه بر اینکه افزایش اقتدار کشور را به همراه دارد، باعث رشد دانش و بلوغ علمی شده و ظرفیت بسیار مناسبی برای ارتقاء اشتغالزایی در کشور است.
وی گفت: مهم‌ترین ماموریت سازمان فضایی هم توسعه زیرساخت‌های بومی فناوری فضایی با هدف ارائه خدمات کاربردی به جامعه است و خوشبختانه در یک دهه گذشته روند توسعه این حوزه در کشور به خوبی طی شده و این مسیر با قدرت و جدیت بیشتر ادامه خواهد یافت.
رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: در حال حاضر روند تکمیل و پیشرفت ۳ پروژه ماهواره‌ای ناهید۱، ظفر و پارس۱ در تمام ارکان این پروژه‌ها در حال اجرا است.
براری گفت: اداره کل توسعه فناوری فضایی سازمان فضایی ایران نیز توسعه زیرساخت‌های عملیاتی و صنعتی حوزه فضایی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و تلاش می‌کند تا شتاب پیشرفت را در این مسیر افزایش دهد و علاوه بر پروژه‌های ماهواره‌ای، توسعه آزمایشگاه‌ها و مراکز تست و آزمون ماهواره‌ها را هم در دستور کار خود دارد.
وی افزود: در روند صنعتی‌سازی نیز زمینه لازم برای حضور و نقش آفرینی بخش خصوصی و توانمندسازی آنها هم فراهم شده و خوشبختانه شاهد شکل‌گیری کنسرسیوم هایی توانمند در این عرصه هستیم.
به گفته معاون وزیر ارتباطات، توسعه زیرساخت‌های فضایی مطابق با برنامه‌های پیش بینی شده و تامین منابع لازم در حال پیشرفت است و برای تعریف و اجرای پروژه‌های بیشتر نیز بستر جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز به‌وجود آمده که نوید بخش آینده‌ای روشن برای این حوزه است.
وی اضافه کرد: در این راستا فراخوان شناسایی پیمانکار طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجش از دور راداری و اپتیکی و ایستگاه‌های زمینی مربوطه اطلاع‌رسانی شد و از تمام شرکت‌های علاقه‌مند درخواست می کنیم در مسیر صنعتی‌سازی این حوزه یاری رسان ما باشند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه