گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت

دانشجوی انصرافی دانشگاه، مؤسس مایکروسافت و مدیر عامل سابق این شرکت، بیل گیتس در توئیتش گفت: اگر من امروز از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شدم علاقمند به یافتن شغل در بخش‌های هوش مصنوعی، علوم زیستی و یا انرژی بودم. صنایعی که فرد می‌تواند اثرات بزرگی را منجر شود.
در جریان 14 توئیت منتشر شده‌ی روز گذشته، گیتس با نگاهی به گذشته گفت که ارزش‌گذاری بیش از حد به موضوع هوش به او دهه‌ها برای یادگیری نابرابری‌های موجود در دنیا اضافه کرد. او در ادامه فار‌غ‌التحصیلان را تشویق کرد تا با افرادی در ارتباط باشند که آن‌ها را در راه‌های سازنده به چالش می‌کشند. او کتاب The Better Angels of Our Nature از Steve Pinker را توصیه کرد. کتابی که کاهش خشونت در تاریخ بشر امروز را توصیف می‌کند.
گیتس گفت او انتظار دارد حوزه‌ی هوش مصنوعی منجر به پیشرفت‌هایی شود که انسان را فراگیرندگانی بهتر می‌سازد و اینکه بهتر است ربات‌ها در نرخی برابر با مالیات بر درآمد کارگران انسانی، مشمول مالیات شوند تا این اثرات منفی کاربرد ر‌بات‌ها را در صنعت جبران کرد. در خبر دیگری مرتبط با هوش مصنوعی و نابرابری، ملیندا گیتس و Google’s Fei-Fei li سازمان غیر دولتی AI4AII را بازگشایی کردند. هدف از این سازمان به کارگیری قشرهایی چون زنان در مشاغل هوش مصنوعی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه