تکنولوژی
الناز فرجی۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۳ شهريور

به دنبال چاپ سه بعدی استخوان پاشنه ، محافظ دهان برای کسانی که مشکل تنفس در خواب را دارند و اولین موتور جت چاپ سه بعدی ، lab22 درCSIRO  استرالیا با طراحی یک استرنم تیتانیوم و یک قفسه ی سینه ی چاپ سه بعدی جایگزین برای یک بیمار سرطانی 54 ساله ،  به لیست وسایل پزشکی چاپ سه بعدی افزود. استرتم و قفسه ی سینه دارای شکل هندسی پیچیده ای است به طوری که کاشت های صافی که قبلا در این ناحیه از سینه استفاده میشد ممکن است در طول زمان شل شوند . به همین دلیل تیم جراحی بیمارستان دانشگاه سالامانکا در اسپانیا فکر کردند که یک کاشت سه بعدی تنظیم شده میتواند گزینه ی بهتری برای این مرد اسپانیایی باشد که از تومور دیواره ی قفسه ی سینه رنج میبرد- موقعیتی که به رشد تومور سرطانی در اطراف قفسه ی سینه اش منجر شد، و لازم بود که بعضی قسمت ها قطع شود .


با استفاده از سی تی اسکن های رزولوشن بالا ، شرکت لوازم پزشکی ملبرون ، آناتومیکس ، که با تیم جراحی بیمار کار میکند ، قادر بود تا کاشتی را طراحی کند که خصوصا طراحی شده بود تا کاملا دقیق در قفسه ی سینه ی بیمار جا بخورد . با چنین طرحی، این شرکت به lab22 رجوع کرد که این طرح را لایه به لایه با استفاده از چاپگر سه بعدی AUD 1.3 میلیون دلاری، فلز شعاع الکترون آرکام ، چاپ کند.


زمانی که کار تمام شد ، این استرنم و قفسه ی سینه ی چاپ سه بعدی به سرعت به اسپانیا فرستاده شد و در قفسه ی سینه ی بیمار کاشته شد . این کاشت با بخش های طراحی شده بود که به سمت استخوان های باقی مانده میرفت و به آنها این امکان را میداد که به خوبی با پیچ وصل شوند . جراحی یک موفقیت بود و بیماری 12 روز بعد از بیمارستان مرخص شد . ویدئوی پایین چگونگی پروسه  برای ساختن این طرح را نشان میدهد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تماشا کنید: باتری جاذبه ای که با نیروی باد شارژ می شود