زندگینامه
الناز فرجی۶:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ مرداد

مهندس،مخترع (1973-)
حقایق کوتاه و سریع
نام : لری پیج
حرفه : مهندس ، مخترع
تاریخ تولد : 26 مارس 1973 ( 42 سالگی)
تحصیلات: دانشگاه میشیگان ، دانشگاه استنفورد
محل تولد : لانسینگ شرقی ، میشیگان
نشان ماه تولد : برج حمل
موسس شرکت اینترنتی و دانشمند کامپیوتر، لری پیج با دوست مدرسه ی گرادش سرجی برین یک تیم تشکیل داد تا موتور گوگل را در سال 1998 راه اندازی کند .


مختصر

لری پیج در 1973 در میشیگان به دنیا آمد ، والدینش هر دو متخصص کامپیوتر بودند . بنابراین تعجبی نداشت که او در دانشگاه استانفورد مهندسی کامپیوتر خواند . اینجا بود که سرجی برین را ملاقات کرد . باهم موتور جستجوگری را بر حسب رایج و محبوب بودن صفحات ، نتایج جستجو را لیست میکرد را ساختند و نامش را گوگل گذاشتند . از زمان راه اندازی گوگل در سال 1998 این کمپانی محبوب ترین موتور جستجو گر دنیا شده است و در سال 2013 روزانه نزدیک 6 میلیارد جستجو در آن انجام میشود.

اوایل زندگی و حرفه

لری پیج با نام لارنس پیج در 26 مارس 1973 در لانسینگ شرقی میشیگان متولد شد . پدرش کارل پیج در علم کامپیوتر و هوش مصنوعی پیشگام بود و مادرش برنامه ریزی کامپیوتر را تدریس میکرد . بعد از بدست آوردن مدرک کارشناسی در مهندسی دانشگاه میشیگان، پیج تصمیم گرفت تا در دانشگاه استانفورد بر مهندسی کامپیوتر تمرکز کند و در آنجا او سرجی بین را ملاقات کرد .

گوگل شروع به کار میکند

برای یک پروژه ی تحقیقی در دانشگاه استانفورد ، پیج و برین یک موتور جستجو ساختند که نتایج را بر اساس محبوبیت صفحات لیست میکرد ، بعد از فهمیدن اینکه محبوب ترین صفحات معمولا مفید ترینشان اند . آها این موتور جستجوگر را به خاطر اصطلاح ریاضی googol ، گوگل نام نهادند . که به عددیکه یک با صد صفر جلوی آن است میگویند. این نام را انتخاب کردند تا کارشان را که نشان دادن تعدادی زیادی از اطلاعات در وب بود را منعکس کنند .
بعد از به دست آوردن 1 میلیون دلار از خانواده ، دوستان، و دیگر مخترعان، این زوج کمپانی را در 1998 راه اندازی کردند. از آن زمان ، گوگل به محبوب ترین موتور جستجوگر دنیا تبدیل شده است. و روزانه در سال 2013 5.9 میلیارد جستجو در آن انجام میشود. گوکل که پایگاهش در مرکز سیلیکون ولی کالیفرنیاست، ارائه ی عمومی اولیه ( IPO) اش را در آگوست 2004 داشت که اینکار پیج و برین را میلیونر کرد.

سالهالی اخیر

در سال 2006 گوگل محبوب ترین وبسایت پخش ویدئوی کاربران، یوتیوب را به قیمت 1.65 میلیارد دلار خرید.
در سپتامبر 2013 پیج در لیست 400 فوربس ثروتمندترین انسان های آمریکا شماره ی 13 را به خود اختصاص داد .آن اکتبر ، او در فوربس 2013 جایگاه 17 ام قدرتمندترین اشخاص  را از آن خود کرده بود. حالا به عنوان رئیس گوگل ، پیج مسئولیت عملیات های روزانه ی گوگل را با برین سهیم است ، کسی که به عنوان مجری پروژه های خاص گوگل عمل میکند و اریک اشمیت که رئیس اجرایی شرکت است.

برچسب هاLarry Pagegoogle
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

گزارش ها حاکی از آن هستند که گوگل امسال هدست واقعیت مجازی اش را وارد بازار میکند