ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۵ فروردين

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، حسین فلاح جوشقانی گفت: یکی از عوامل مهمی که سال گذشته باعث کندی توسعه هم در حوزه ارتباطات ثابت و هم تلفن همراه شد ناشی از تحولات اقتصادی و افزایش قیمت ارز بود. وی در ادامه گفت: ۷۰ درصد تجهیزات و سرمایه‌گذاری در حوزه ICT مبتنی بر ارز است؛ یعنی درآمدها کاملاً بر پایه منابع داخلی و هزینه‌ها عمدتاً مبتنی بر منابع ارزی که همین مسئله باعث عدم تناسب شده بود.
فلاح افزود: البته برای سال جاری قطعاً باید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم تا این عدم تناسب را به‌ نوعی جبران کنیم. هر چند معتقدم سال گذشته همه به‌ نوعی غافلگیر شدند چراکه واقعاً انتظار چنین جهش‌های ناگهانی را نداشتند. این در حالی است که از هم‌اکنون می‌دانیم با چه فرایندی روبرو خواهیم بود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: نکته مهم دیگری که در حوزه‌ی ICT اتفاق افتاده است بازگشت سرمایه اپراتورها در بخش ارتباطات فیکس بر اساس مطالعاتی که انجام دادیم و خود بخش هم اذعان دارند از ۵ تا ۷ سال به بالای ۱۲ افزایش پیداکرده است که همین امر سبب شده است که مقداری جذابیت سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات فیکس کاهش پیدا کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه