ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۰ ارديبهشت

به گزارش مهر، با شکل‌گیری و رشد کسب و کارهای دانش‌بنیان و افزایش سهم آنها از تولید ملی، اقتصاد مبتنی بر منابع و خام فروشی جای خود را به اقتصاد دانش بنیان می‌دهد. تلاش‌های سالیان گذشته در ایجاد زیست بومی برای شکل گیری و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه را برای شکوفایی این شرکت‌ها فراهم ساخته است.
شرکت‌های دانش بنیان با تأمین نیازهای کشور در حوزه‌های فناورانه و راهبردی، گام‌های مهمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته‌اند و با صادرات محصولات خود، حرکت به سوی اقتصاد درون زای صادرات‌گرا را آغاز کرده‌اند.
کارگروه «ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و نظارت بر اجرا» تاکنون مجموعاً بیش از ۴ هزار شرکت دانش بنیان را تأیید کرده است که در حوزه‌های مختلف فناورانه مشغول به فعالیت اند. در این میان الگوهای موفقی به چشم می‌خورند که تکثیر آنها می‌تواند اقتصاد کشور را متحول سازد.
شرکت‌های دانش‌بنیان طبق آئین نامه ارزیابی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان مصوب سال ۱۳۹۶، به دو دسته نوپا و تولیدی تقسیم می‌شوند. طبق این آئین‌نامه، کالاها و خدمات شرکت‌های دانش بنیان باید شروط سطح فناوری، مرحله تولید و طراحی مبتنی بر تحقیق و توسعه را احراز کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه