موبایل و تبلت
دنیا شکوهی۱۴:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد

سونی اکسپریا Z4 به طور رسمی تحت عنوان سونی اکسپریا Z3+ به دنیا معرفی شد.
ممکن است به نظر برسد که مدت زمان زیادی از به بازار آمدن سونی اکسپریا Z3 نگذشته باشد. اما طبق برنامه زمانبندی سریع سونی برای اسمارت فون های پرچمدارش، ما حالا اکسپریا Z3+ و Z4 را داریم.
برای ژاپنی ها این گوشی تلفن به عنوان اکسپریا Z4 شناخته میشود. چون از نظر آنها چنین ارتقا چشمگیری میتواند نام جدیدی داشته باشد. البته انتخاب نام زیرکانه + Z3 برای عرضه جهانی تلفن همراه توسط کمپانی به جهت فریب دادن ما نبوده است. گرچه عرضه شش ماه یکبار سونی اکسپریا غیر ضروری به نظر میرسد اما بدین معنی است که سونی دو تلفن اکسپریا Z4 و (Z3+) برای رقابت با سامسونگ گلکسیS6  ، HTC one M9  و LG4 دارد.


به طور خلاصه
چیست؟ پرچمدار بعدی سونی اکسپریا
چه وقت به بازار می آید: ژوئن2015
چقدر قیمت دارد: زیاد، گوشی پر هزینه ای خواهد بود.
تاریخ به بازار آمدن سونی اکسپریا Z4 : گوشی Z4 همین تابستان در ژاپن به بازار خواهد آمد. اما دسترسی جهانی به اکسپریا Z3+ ژوئن 2015 خواهد بود.
طراحی سونی اکسپریا Z4 
حالا که محصول نهایی را دیده ایم میدانیم که تفاوت چندانی با گوشی های دیگر سری Z  ندارد، با تاکید سونی بر سبک مشخص Omnibalance  خود. با ضخامت تنها 6.9  mm، و بدنه آلومینیوم و شیشه ای 144 گرمی، Z4 و Z3+ بمانند دیگر گوشی های سری Z ضد آب و گرد و خاک هستند، قابلیتی که گوشی های اکسپریا به خاطر آن مشهور هستند، البته در بدنه ای نازکتر از اکسپریا Z3 . خبر خوب این است که Z3+ و Z4  دور پورت USB خود کاور ندارند که باعث راحتی در شارژ کردن آنها می شود.
صفحه نمایش اکسپریا  Z4
هر دو گوشی Z4 و Z3+ دارای صفحه نمایش 5.2 اینچی 1920×1080 است. برخلاف شایعات اولیه که از داشتن صفحه نمایش 5.5 اینچی خبر میداد.
دوربین اکسپریا  Z4
سونی هیچ چیز را در مورد دوربین عقب اکسپریا Z4 و Z3+ تغییر نداده است. هر دو گوشی از لنز20.7 MP  استفاده میکنندکه در تمام پرچمداران سونی از زمان اکسپریا Z1 وجود داشته است. دوربین جلو کمی بهتر شده است با رزولوشن 5.1 MP و طول فوکوس 25 mm با زاویه باز برای گرفتن سلفی های بهتر.
قدرت و OS اکسپریا  Z4
یکی از نقاط قوت اکسپریا Z4 و Z3+ این است که پرچم دار جدید از یک چیپست اسنپ دراگون 810 اوکتا کور سود میبرد، و با یک رم 3GB پشتیبانی میشود. که قدرتی درجه یک بوجود می آورد به این معنی که اندروید 5 به خوبی و راحتی اجرا خواهد شد.
باتری اکسپریا  Z4
با اندکی ناامیدی باتری اکسپریا Z4 و Z3+ کوچکتر است.با ظرفیت به ترتیب 2930mAh  و 2900mAh  . در حالیکه اکسپریا Z3 دارای باتری 3100mAh است. از نظر تکنیکی اسنپ دراگون 810 چیپست قدرتمندتری است و با رزولوشن صفحه نمایش و تایپ مشابه(در مقایسه با Z3 ) امیدواریم کم شدن سایز باتری تاثیر منفی چندانی نداشته باشد.
رقبای سونی اکسپریا  Z4
بزرگترین چالش های سونی، Samsung Galaxy S6، HTC One M9 و LG G4 هستند. سه نام بزرگ، گوشی های با ویژگی های عالی که زودتر از اکسپریا Z4 و Z3+ شروع کرده اند.


به علاوه گوشی OnePlus 2 که امسال روانه بازار خواهد شد، میتواند وسوسه کننده باشد با قیمتی پایین و ویژگیهای مشابه.
قیمت سونی اکسپریا  Z4
هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت اکسپریا Z4 و Z3+ در دسترس نیست، به هر حال به عنوان یک پرچمدار (به ویژه سونی ) انتظار داریم که هر دو آن ها با قیمت بالایی عرضه شوند. اکسپریاZ3   با قیمت £549 ($630, AU$849) به بازارآمد و انتظار میرود اکسپریا Z4 و Z3+ با قیمتی مشابه عرضه شوند.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بررسی امکانات و معایب Xperia Z4 سونی