گوناگون
الناز فرجی۲۲:۲۰ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۲۳ شهريور

امروزه ، ماوس وسیله ی بسیار حیاتی برای همه ی کامپیوتر های مدرن است اما  زمانی که کامپیوتر ها نه ماوس داشتند و نه میانجی گرافیکی کاربر چندان دور نیست . و داده ها با تایپ کردن فرمان ها توسط کیبرد وارد میشدند . ماوس توسط داگلاس انگلبارت در سال 1964 اختراع شد و شامل یک وسیله ی کاسه مانند سخت ، تخته ی مدار و دو چرخ فلزی میشد که در تماس با سطحی قرار میگرفتند و از آنها استفاده میشد .


هشت سال بعد ؛ در سال 1972 بود که بیل انگلیش این طرح را با اختراع چیزی که امروزه به عنوان "ball mouse" میشناسیم ، توسعه داد . این توپک جایگزین چرخ ها شد و قادر به حرکت در هر مسیری بود . این توپک در تماس با دو غلطک قرار میگرفت و این در چرخ های غلطان با تغییراتی میتوانست تبدیل به پالس های الکتریکی نشانگر مسیر و سرعت شود. در این زمان بیل انگلیش در حال کار کردن برای Xerox Parc ( مرکز تحقیقات پالو آلتو) ، مرکز تحقیق و توسعه ی ساخته شده توسط Xerox  بود تا آینده ی محاسبه کردن را طراحی کند. ماوس بخشی از تغییرات اساسی سیستم کامپیوتر xerox alto  بود که اولین مینی کامپیوتر ارائه دهنده ی میانجی کاربر گرافیکی بود.
حدودا هشت سال بعدش بود که ماوس بیشتر توسعه یافت . ماوس نوری حدودا در سال 1980 طراحی شد و توپک را اغلب بعد از آن هم گشتن روی میز کثیف میشد و بر روی عملکردش تاثیر منفی میگذاشت را حذف کرد . با این حال آنها خیلی گران تر از آن بودند که بخ صورت گسترده استفاده شوند . در واقع حدود سال 1998 بود که با افزایش نیروی پردازش میکروکنترولر و کاهش قیمت ها ، ماوس نوری از لحاظ تجاری جایگزین قابل دوام ماوس توپی شد و بر بازار انبوه مشتری مسلط شد .
ماوس های نوری امروزه کاملا جای ماوس های توپی را گرفتند و برای همه ی کامپیوتر های جدید استاندارد اند . برای اطلاعات بیشتر میتوانید به
http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_mouse
مراجعه کنید . ماوس انگلبرت برای اولین بار در کنفرانس fall joint سال 1968 به صورت عمومی منتشر شد . میتوانید در صفحه ی  "a research center for augmenting human intellect" درباره اش بخوانید .

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Yahoo به طور پنهانی اجازه‌ی دسترسی ایمیل‌های سرویس‌اش را به نیروهای امنیتی آمریکایی داده است