تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۱۰:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ شهريور

شرکت اوبر که در عرصه تاکسیرانی صاحب نام است، اعلام کرده که برنامه دارد در ماه جاری اولین گروه از تاکسی های خودران را به خیابان ها بفرستد. اتوبوس های خودران نیز وارد خیابان های هلسینکی شده اند. همچنین در خبری که چند روز گذشته در وب سایت اندیشه سبز خزر منتشر شد، تلاش شرکت ایرباس برای ایجاد یک شبکه تاکسی هوایی تا سال 2017 مطرح شد. در این میان، شرکت نیسان خودرویی طراحی کرده که به جای هیدروژن، با اتانول و آب کار می کند. شرکت بوش نیز کوچکترین موتورسیکلت تاشوی جهان را ساخته است.


بتون از جمله موادی است که مدت ها شاهد نوآوری خاصی نبوده است. حال یک گروه پژوهشی در سنگاپور بتون منعطف ساخته اند که سبک تر و مقاوم تر از مدل های فعلی است. پژوهشگران دانشگاه استنفورد نیز یک دستگاه به نام tiny black rectangle ساخته اند که با نور خورشید، آب را در چند دقیقه تصفیه می کند.
پنل های خورشیدی و توربین های بادی نیز مدت ها است که مرسوم شده اند، اما ذخیره انرژی آن ها یک مسئله مهم است. وزارت انرژی ایالات متحده یک روش ذخیره سازی انرژی موسوم به holy grail طراحی کرده که این مشکل را حل می کند و تا پنج الی ده سال آینده عرضه خواهد شد.

برچسب هاSelf-driving taxis
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

تکنولوژِی ضد مستی اگر تعادل نداشته باشید ماشین را روشن نخواهد کرد