ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۰ بهمن

محمد جواد آذری جهرمی در شورای اداری سمنان و آئین افتتاح همزمان چندین پروژه، با انتقاد از سیاست‌گذاری‌ها و رویکردهای نامعقول درباره فضای مجازی و رسانه‌های نوین اظهار کرد: نباید عرصه را بیش از این خالی کنیم، باید اجازه دهیم جوان‌ها با استفاده از همین فضا پاسخ دشمنی‌های دشمنان نظام را بدهند.
وی ادامه داد: نمی‌توان موضوعی که در رسانه‌های نوین جهانی و شبکه‌های مجازی مطرح شده را در صداوسیما پاسخ داد. اصلاً مگر مخاطبان جهانی صداوسیما را می‌بینند؟
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که در ۴۰ سال گذشته، هیچ‌گاه از حجم دشمنی‌های استکبار کاسته نشده گفت: در همه این سال‌ها، این مردم بودند که با ایستادگی و پایمردی به میدان آمده و مشکلات را پشت سر گذاشتند.
وی با بیان این‌که مردم در این ۴۰ سال مراحل متعددی از جنگ تحمیلی تا تحریم‌های ظالمانه را پشت سر گذاشتند، افزود: ما در این سال‌ها بعد از طی هر کدام از این مراحل، به رشد بهتری دست یافتیم.
آذری جهرمی از عصر فعلی به عنوان عصر ارتباطات و فناوری نام برد و ادامه داد: ارتباطات و فناوری‌ها امروز تنها به عنوان زیرساخت صرف مطرح نیستند بلکه اقتصاد پیشرو امروز جهان و اقتصاد تحول آفرینی که آن را به‌عنوان اقتصاد دیجیتالی می‌شناسیم نیز در همین بستر شکل گرفته است.
وزیر ارتباطات با بیان این‌که جدا از همه این‌ها فضای مجازی به رشد اقتصادی ما کمک می‌کند افزود: در حال حاضر ۱۷ درصد فارغ‌التحصیلان ما در رشته ارتباطات و فناوری اطلاعات و یا رشته‌های مرتبط با آن هستند، بنابراین باید با استفاده از این فضا، مشکلات اقتصادی خود را حل کنیم.
وی از سمنان به عنوان یکی از پیشروترین استان‌ها در حوزه فناوری نام برد و گفت: استان سمنان بعد از تهران از نظر زیرساخت‌های این بخش در رتبه دوم قرار دارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه