سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۹ مهر

گوشی نوکیا 1100 تا به امروز دیگر به یک نوستالژی تبدیل شده اما هکری به تازگی توانسته است که گوشی نوکیا 1100 را به یک ساعت هوشند تبدیل کند. وی از تمامی مراحل ساخت این ساعت فیلم برداری کرده است و آن را در کانال یوتیوب خود به اشتراک گذاشته است.
دانیل دیویس می گوید: هر کسی می تواند به راحتی این کار را انجام دهد. او افزود، این تلفن افسانه ای هر آن چیزی که شما برای تولید یک ساعت هوشمند به آن احتیاج داشته باشید در اختیارتان قرار خواهد داد.
او در این ویدئو قصد دارد با ساخت این ساعت به اهداف زیر دست یابد:
1- اعلام ساعت
2- اتصاال به گوشی هوشمند
3- هشدار تماس
4- هشدار پیام
وی ابتدا گوشی 1100 را تفکیک کرده و قسمت هایی مانند ال سی دی، میکروفون و ماژول ویبره و بلوتوث را جدا می کند. سپس به علت بزرگ بودن بُرد گوشی، یک بُرد آردوینو را جایگزین آن می کند.
دیویس همه قطعه ها را همراه با یک باتری قابل شارژ 3.7 ولتی در یک کیس که توسط پرینتر سه ‌بعدی ساخته است قرار داد. او با انجام کد نویسی هایی توانست تمامی ماژول های ساعت را با برد آردوینو فعال کند. در ویدئو می توان عملیات را بصورت گام به گام تماشا کرد و متوجه شد که این کار حتی ساده تر از آن بوده که فکر می کردید.
نوکیا 1100 بلافاصله پس از خروج از بازار در سال 2003 به یک ابزار افسانه ای تبدیل شد و با توجه به سادگی، قابلیت و سهولت استفاده به یک دستگاه محبوب در جهان بدل گردید.
در سال 2009 بنا به درخواست زیاد کاربران این گوشی مجددا در بوخوم آلمان تولید شد. البته گفته می شود که این گوشی به راحتی قابل شنود بوده و سبب سوء استفاده کلاهبردان از تماس های شخصی کاربران قرار می گرفته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه