گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ شنبه ۱۰ خرداد

به گزارش ارز دیجیتال، ارائه‌دهندگان ارز تتر (USDT) ادعا می‌کنند توکن‌های تتر دیگر مشکل پشتوانه ندارند و به طور کامل توسط دلار پشتیبانی می‌شوند.
به گزارش کوین دسک، تتر بیانیه‌ای در پاسخ به آنچه که از آن به عنوان «مقاله‌ای ناقص» یاد کرده، نوشته است. چندی پیش مقاله‌ای توسط جان گریفین (John Griffin)، استاد امور مالی دانشگاه تگزاس در شهر آستین و امین شمس‌، استادیار دانشگاه ایالتی اوهایو نوشته شده و در آن ادعا شده بود که صرافی بیتفینکس متهم به دستکاری در بازار بیت کوین در اواخر سال ۲۰۱۷ است. قیمت بیت کوین در اواخر سال ۲۰۱۷ از ۵۰۰۰ دلار ناگهان به ۲۰۰۰۰ دلار افزایش یافت.
تتر با بیان اینکه مقاله‌ی جدید نسخه‌ی شرم‌آورتری از مقاله‌ی قبلی است، ادعاهای آن را رد کرد. شاید نکته‌ی جالب‌تر ادعایی باشد که در آن گفته شده، تمام توکن‌ها با ذخایر کافی پشتیبانی می‌شوند.
پشتیبانی صد در صدی از تتر، خواه ناخواه برای مدت زیادی مورد مناقشه بوده است. این شرکت قول حسابرسی از ذخایر استیبل کوین خود را داده است (هر چند تتر بعد از آن همکاری خود با حسابرس شرکت را پایان داد.) و گزارشی توسط شخص ثالث ارائه داد که می‌گوید احتمالا بودجه بیشتری نسبت به توکن‌های موجود داشته و ضمانت‌ نامه‌ای از بانک برای دارایی‌های خود در اختیار دارد. (البته این نامه فقط به دارندگان ارزهای دیجیتال این ضمانت را می‌دهد که در روزهای معینی، تعهدات تتر از میزان دارایی‌هایش تجاوز نمی‌کند).
پشتیبانی از ارز دیجیتال تتر حتی مورد موضع استعلام دفتر دادستان کل ایالتی نیویورک هم بوده، با این وجود تتر اظهار کرده که توکن‌هایش تا آوریل ۲۰۱۹ به طور کامل پشتیبانی می‌شدند که در آن موقع استورات هوگنر مشاور کل تتر، در اظهارنامه‌ای نوشته که تمام توکن‌های تتر توسط پول نقد و معادل‌های پول نقد تقریباً 74 درصد از بدهی‌های فعلی را پشتیبانی می‌کند.
در آن زمان تتر ۲.۱ میلیارد دارایی در اختیار داشت ولی ۲.۸ میلیارد دلار تتر در بلاک چین Omni صادر شده بود. به گفته یک جستجوگر بلاک، این عدد به ۱.۷۷۵ میلیارد دلار کاهش یافته است. با این حال دو میلیارد توکن تتر نیز در بستر ERC20 اتریوم وجود دارند.
صفحه شفافیت تتر می‌گوید این شرکت در حال حاضر بیش از ۴.۶ میلیارد دلار دارایی دارد که ۴.۵۶ میلیارد از آن در قالب دلار، ۴۴ میلیون در قالب یورو و ۳.۳ میلیون در قالب رنمینبی چین است. (اعداد به دلار تبدیل شده‌اند).
هاگنر در یک ایمیل به «کوین دسک» اظهار کرده تمام توکن‌های تتر در حال حاضر توسط ذخایر شرکت پشتیبانی می‌شوند وی همچنین ادامه داده:براساس وب‌سایت و شرایط خدمات ما، دارایی‌های ما شامل دارایی‌های سنتی و معادل‌های نقدی است و بعضاً می‌تواند شامل دارایی‌های دیگر و وام‌های قابل دریافت که تتر به اشخاص ثالث ارائه داده است، باشد. رقم ۷۴٪ مربوط به دارایی های خاص در آن مقطع زمانی است، نه ذخایر کل.
وی از تفکیک جزئیات بین دارایی‌های واقعی تتر و معادل‌های نقدی آن خودداری کرد و گفت ما به طور کلی اطلاعات ترکیب دارایی‌هایمان را به اشتراک نمی‌گذاریم.
بیانیه تتر در مورد مقاله اصلی که گریفین و شمس امیدوارند در مجله مالی منتشر کنند، نوشته است:
نویسندگان نشان دادند عدم درک بنیادینی از بازار ارزهای دیجیتال و تقاضا برای خرید توکن تتر دارند.
مقاله در تحلیل خود ادعا می‌کند که متوجه شدیم یک بازیگر بزرگ در بیتفینکس ۱، ۲ و ۵ درصدِ زمانِ ساعت‌هایی که بیشترین مبادلات تتر در جریان بوده، به ترتیب در ۵۵، ۶۷.۲ و ۷۹.۲ درصد از افزایش قیمت بیت کوین در فاصله زمانی اول مارس ۲۰۱۷ تا ۳۱ مارس ۲۰۱۸ تاثیرگذار بوده است.
این الگو برای جریان معاملات تتر در هیچ صرافی دیگری موجود نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهند که بسیار بعید است که این الگوها به صورت اتفاقی شکل گرفته باشند. یک نهاد یا یک بازیگر بزرگ تایمینگ بازار را به صورت آشفته به نمایش گذاشته و یا یک تاثیر قیمتی بزرگ بر بیت‌ کوین تحمیل کرده است که در مجموعه تراکنش‌ها از سوی تریدرهای کوچک مشاهده نشده است.
با این حال این مقاله از نداشتن اطلاعات کافی از جمله داده‌ها درباره‌ی جریان سرمایه و یا زمان معامله رنج می‌برد پس نمی‌تواند تعداد معتبری از وقایع را برای اثبات درستکاری در بازار ارائه دهد.
علاوه بر این‌، نويسندگان اكنون اذعان می‌كنند كه الگوی معامله‌ای كه مشاهده كرده‌اند، می‌تواند با خرید و فروش تترها سازگار باشد و این با ایده انتشار تترهای بدون پشتوانه مغایر است. مهم‌تر از همه اینکه نویسندگان هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا تتر ذخایر کافی برای پشتیبانی از توکن‌های تتر در حال گردش در اختیار دارد، ندارند.
این مقاله در حالی که می‌گوید بعضی از رسانه‌ها و وبلاگ‌نویسان در مورد توانایی پشتیبانی دارایی‌های تتر از این ارز دیجیتال اظهار تردید کرده‌اند، می‌افزاید صرافی‌های ارزهای دیجیتال تا حدود زیادی چنین نگرانی‌هایی را رفع می‌کنند. اما در ادامه‌ی مقاله اشاره می‌کند مدل‌ها و نتایج به طور قطع نشان می‌‌دهد که تتر بدون پشتوانه چاپ و به بازار تزریق شده است.
این مقاله با شک و تردیدهایی از طرف جامعه ارزهای دیجیتال مواجه شده است. حتی بنت تاملین هم که نسبت به تتر فرد شکاکی است این مقاله را «بی‌نتیجه و غیرقاطع» دانسته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه