کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ بهمن

اگر یک بخش اصلی در گزارش‌های درآمدی مایکروسافت در طی چند سال اخیر وجود داشته است، آن تجارت رایانش ابری شرکت است و بر اساس گزارش‌های مالی شرکت برای سه ماهه‌ی دوم سال 2018، به نظر نمی‌رسد که این موفقیت به این زودی‌ها کاهش داشته باشد.
برای دوره‌ی مورد نظر، مایکروسافت صعود 12 درصدی در درآمدهایش را اعلام کرد که منجر شد درآمد شرکت از ۲۵/۸ میلیارد دلار در سال گذشته به ۲۸/۹ میلیارد دلار در سال جاری برسد. این رشد عمدتا ناشی از سرمایه‌گذاری شرکت در خدمات رایانش ابری بود.
در این بین، گروه "عملیات بهره‌وری و کسب‌وکار" شرکت که شامل Office 365 و برنامه‌های رایانش ابری آن می‌شوند، شاهد افزایش درآمد 25 درصدی بودند. درآمد Azure با 98 درصد صعود منجر به افزایش 15 درصدی برای گروه "Intelligent Cloud" مایکروسافت شد. این رقم بیش از 2 درصد رشد نسبتا ایستای بخش "PC" مایکروسافت بود، این بخش شامل Xbox ،Bing و Surface است. جای تعجب اینجاست که درآمدهای Surface تنها رشد 1 درصدی داشت. این بخش در سال قبل از آن 12 درصد رشد را شاهد بود. با وجود اینکه در حال حاضر Surface Laptop و Pro در بازار موجود هستند، ما رشد بالاتری از آن انتظار داشتیم.  
از طرفی این سه ماهه به طور کامل برای مایکروسافت همراه با رشد نبود. در گزارش منتشر شده‌ی شرکت آمده است که آن‌ها ۶/۳ میلیارد دلار از دست دادند، این میزان مربوط به هزینه‌ی ۱۳/۸ میلیارد دلاری شرکت برای کاهش مالیات و هزینه‌های نیروی انسانی است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه