ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۳۱ شهريور

افتتاح سیستم مخابراتی خط لوله‌ی سوم آذربایجان به عنوان دومین پروژه‌ی مخابرات اکتیو فیبر نوری شرکت ملی گاز ایران، افق روشنی را در راه رسیدن به اهداف کلان مخابراتی این مجموعه ترسیم می‌کند.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه‌ی گاز ایران درباره‌ی پروژه‌ی مخابرات خط لوله‌ی سوم گاز آذربایجان گفت: پروژه‌ی مخابراتی این خط به طول ۹۴۰ کیلومتر از ایستگاه ساوه شروع شده و تا میاندوآب ادامه دارد.
حسن منتظر تربتی با تشریح ضرورت‌های احداث تاسیسات مخابراتی در مجاورت خطوط انتقال گاز افزود: شرکت ملی گاز ایران برای مدیریت شبکه‌ی گسترده‌ی خطوط لوله گاز کشور نیازمند ارتباطات مخابراتی است، ضمن آنکه مناطق عملیاتی نیز در هنگام تعمیرات، بازرسی و رفع اشکال خطوط، نیازمند ارتباط با منطقه از طریق ارتباطات بی‌سیم بوده و کاربران مستقر در ایستگاه‌های تقویت فشار و ایستگاه‌های اندازه‌گیری مرزی هم بسیار از این تکنولوژی‌ بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه برای پاسخ‌گویی به نیازهای گوناگون همکاران صنعت گاز به بسترهای مخابراتی، طرح جامع مخابرات شرکت ملی گاز تدوین شده است، گفت: مناسب‌ترین تکنولوژی ارتباطی که می‌تواند در مجاورت خطوط لوله احداث شود، مخابرات فیبر نوری است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه‌ی گاز ایران در تشریح مزیت‌های فیبر نوری گفت: فیبر نوری علاوه بر برخورداری از پهنای باند مناسب و سرعت بالا در تبادل داده، از ضریب امنیتی قابل توجهی برخوردار است و از نگاه سازمان‌های پدافندی، مناسب‌ترین مدیا برای انتقال ایمن اطلاعات به شمار می‌آید. تربتی تاکید کرد: فناوری‌های پیشرفته و نوین، هسته‌ی اصلی پروژه‌های مخابراتی را تشکیل می‌دهند.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، در ادامه به یکی دیگر از پروژه‌های این شرکت اشاره کرد و گفت: خط لوله‌ی سربیشه-نهبندان زودتر از زمان مورد نظر و با کیفیت مطلوب اجرا شده است از این رو باید با تجزیه و تحلیل مراحل پروژه و استخراج و شناسایی عوامل موفقیت آن، الگویی مناسب را برای بهره‌برداری در دیگر پروژه‌ها ارایه کنیم.
به گفته‌ی تربتی، خط انتقال گاز سربیشه-نهبندان پروژه‌ای است که همه‌ی ارکان آن به‌ موقع و هماهنگ پروژه را به پیش بردند و با همدلی و همگرایی دستاوردی ارزشمند خلق کردند.
وی یکی از دلایل طولانی شدن پروژه‌ها را عدم توجه لازم به برخی جزییات و ریزه‌کاری‌ها در حین اجرا دانست و ادامه داد: مستندسازی تجربیات موفق پروژه‌ها می‌تواند به عنوان یک منبع راهبردی، ترسیم کننده‌ی مسیر درست برای دیگر طرح‌ها و پروژه‌ها باشد و برای سازمان ارزش‌آفرینی کند.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افزود: همه‌ی ما باید حرفه‌ای عمل کنیم یعنی نسبت به مسئولیتی که برعهده گرفته‌ایم متعهد باشیم همانطور که در پروژه‌ی اخیر نیز به دلیل تعهد همه‌ی ارکان آن توانستیم رکوردهای جدیدی را به ثبت برسانیم.
وی افزود: باید خدا را شاکر باشیم که نتایج پروژه‌های شرکت در متن زندگی مردم جلوه‌گر می‌شود؛ از سختی‌های اهالی شهرها و روستاها می‌کاهد و آسایش و رفاه را به آن‌ها هدیه می‌دهد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه‌ی گاز ایران در پایان گفت: امیدوارم با افتتاح خط لوله‌ی سربیشه-نهبندان زمینه برای حضور سرمایه‌گذاران و رونق صنایع منطقه فراهم شود و اهالی خوب این خطه هم بتوانند از پیشرفت و توسعه‌ی بیشتری بهره‌مند شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه