ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ بهمن

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نقش توسعه‌ی فناوری در اوضاع اجتماعی و اقتصادی کشور،‌ گفت:‌ در برنامه‌ی ششم توسعه‌ی ۹۰ درصد روستاها به خدمات ارتباطی مجهز می‌شوند و یزد اکنون به این آمار دست پیدا کرده است.
محمدجواد آذری جهرمی امروز در مراسم افتتاح ۹۸۲ طرح در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد ضمن گرامیداشت دهه‌ی فجر با اشاره به این که این استان در شاخص توسعه‌ی فناوری رتبه‌ی ششم کشور است، اظهار کرد: به واسطه‌ی تلاش‌هایی که در یک سال گذشته انجام شد، تمام شهرها در استان یزد زیر پوشش نسل سوم و چهارم خدمات ارتباطی قرار گرفتند و این موضوع نمونه‌ی شاخص عدالت اجتماعی است.
وی افزود: در حال حاضر ۲۵۶ روستای استان یزد به خدمات دو اپراتور ایرانسل و رایتل دسترسی دارند و خدمات آن‌ها به صورت رقابتی به مردم این روستاها ارائه می‌شود.
آذری جهرمی گفت: هنوز ما در استان یزد ۲۸ روستا داریم که فاقد هرگونه فناوری اطلاعاتی هستند و باید برای حل مشکل ارتباطی این روستاها اقدامات لازم انجام شود.
او تصریح کرد: با این وجود با اقدامات انجام شده، حدود ۹۰ درصد روستاهای استان یزد به خدمات ارتباطی مجهز شدند و معنای این موضوع این است که یزد در این حوزه پیشرو است.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: اگر ما صرفا توسعه‌ی زیرساخت‌ها را مد نظر قرار دهیم و به توسعه‌ی محتوا و فرهنگ‌سازی توجه نداشته باشیم، به این معنی است که فضا را آماده کرده و در اختیار دیگران قرار می‌دهیم.
آذری جهرمی تصریح کرد: آن اتفاق و انقلابی که باید فراهم شود تا رونق اقتصادی در جامعه به وجود آید و توسعه در زمینه‌های مختلف را شاهد باشیم، استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و خدمات است.
وی تاکید کرد: یکی از اتفاقات خوبی که مجموعه‌ی وزارت‌خانه‌های کار و ارتباطات و استانداری‌ها و دانشگاه‌ها و ادارات مختلف انجام دادند، طرح تکاپو بود که تنها اجرای یکی از ۲۶ تفاهم نامه این طرح، منجر به ایجاد ۲۵۰ شغل در شهر یزد بوده و توانسته چهار بازار استان‌های منطقه‌ای را جذب کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه