ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۹ تير

به گزارش ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارایه‌ی اطمینان نسبت به مصون بودن تجهیزات مخابراتی نصب شده در استان خوزستان در برابر عوامل محیطی چون حرارت و ریزگردها، گفت: به عنوان بحث پدافندی در خوزستان سایت‌های اصلی را دیزل کردیم و بخشی از تجهیزات دیزل را به صورت اضطراری در محدوده‌ی این استان نگه داشتیم تا اگر قطعی برق رخ داد، قدرت واکنش داشته باشیم.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه‌ی برگزاری شورای اداری شهرستان باغملک استان خوزستان در جمع خبرنگاران درباره‌ی وضعیت سیستم‌های مخابراتی در برابر حرارت و ریزگردها گفت: سرمایه‌گذاری برای تجهیزاتی که در استان خوزستان نصب می‌شوند با سایر استان‌ها مقداری متفاوت‌تر است و تجهیزاتی که اینجا نصب می‌شوند با توجه به استانداردهایی که برخوردارند، در برابر حرارت، دما و ریزگردها مقاومت دارند اما مشکل وزارت ارتباطات در استان خوزستان بحث تامین انرژی است.
وی با اشاره به زمانیکه شبکه‌ی برق دچار مشکل می‌شود، افزود: ما به صورت استاندارد تنها چهار ساعت می‌توانیم با باطری برق را پای سایت‌های مخابراتی نگه داریم. یعنی اگر برق قطع شود و چهار ساعت زمان بگذرد آن سایت از مدار خارج شده و در دسترس قرار نمی‌گیرد.
آذری جهرمی با اشاره به حادثه‌ی قطعی گسترده‌ی برق در سال گذشته در استان خوزستان اظهار کرد: بعد از قطعی برق در استان خوزستان در سال گذشته، شبکه‌ی مخابراتی این استان تحت تاثیر قرار گرفت بنابراین به عنوان بحث پدافندی برنامه‌ریزی‌هایی در خوزستان کردیم به طوری که سایت‌های اصلی را دیزل کردیم و بخشی از تجهیزات دیزل را به صورت اضطراری در محدوده‌ی این استان نگه داشتیم تا اگر قطعی برق رخ داد، قدرت واکنش داشته باشیم.
عضو کابینه‌ی دولت تدبیر و امید با بیان اینکه همه‌ی شبکه‌ها با قطعی برق تحت تاثیر قرار می‌گیرند، تصریح کرد: بنابراین برنامه‌ریزی برای بالا رفتن پایداری ما در برابر چنین شرایطی است که پیگیری می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه