ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره با شرایط فعلی کشور، تحریم‌ها را فرصت طلایی برای توسعه‌ی کسب‌وکارهای نوپا عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی، در جلسه‌ی هم‌اندیشی سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، چالش‌ها و فرصت‌ها که با حضور مدیران صندوق‌های خطرپذیر و فعالان این حوزه برگزار شد، با بیان اینکه راه نجات اقتصاد کشور توجه به تحول دیجیتال است، گفت: تحریم‌ها با وجود مشکلاتی که ایجاد می‌کنند، فرصت بی‌نظیری ایجاد کرده که با استفاده از این فرصت باید به ارتقای بیشتر حوزه‌ی کسب‌وکارهای نو بپردازیم.
وی با بیان اینکه نظام بهره‌وری در تمام عرصه‌ها دچار مشکل است، افزود: بزرگ‌ترین امید در استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا مبتنی بر خلاقیت وجود دارد که نظام آن‌ها بر ارتقای بهره‌وری استوار است.
او به مباحثی که تعدادی از حاضران جلسه درباره‌ی تحریم‌ها و اثر آن بر حوزه‌ی کسب‌وکارهای نوپا مطرح کردند، اشاره کرد و افزود: تحریم‌ها برای کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها فرصت طلایی است تا رشد کنند.
آذری جهرمی تصریح کرد: وضعیت حال حاضر کشور مدیران و دستگاه‌ها را مجبور به حرکت در مسیر تحول دیجیتال می‌کند و کسانی که فهم موقعیت‌ شناسی و اقتصادی دارند در چنین شرایطی امیدوار هستند.
وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین فرصت برای این فضا مهیا شده است، افزود: تحول دیجیتال باید به ارتقای بهره‌وری در حوزه‌های کشاورزی، سلامت، انرژی، آب و برق و بسیاری زیرساخت‌های دیگر کمک کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اهمیت ایجاد بازار برای استارتاپ‌ها تاکید کرد و گفت: برای ایجاد بازار و برگشت سرمایه‌ی استارتاپ‌ها، تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه‌ی کشاورزی، سلامت الکترونیک و انرژی منعقد شده است که به توسعه‌ی بازار استارتاپ‌ها کمک می‌کند.
وی افزود: در این حوزه موانع گذشته پیش روی استارتاپ برداشته‌ شده و گامی به جلو رفته‌ایم و مقاومت‌هایی که در گذشته وجود داشت تا حد بسیاری از بین رفته و فرهنگ پذیرش استارتاپ‌ها ایجاد شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه