گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۳۰ فروردين

اگرچه برخی دانشگاه‌ها برنامه‌هایی در زمینه‌ی تجارت یا کارآفرینی ارائه می‌دهند، هیچ رشته‌ای دقیقا در ارتباط با سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) یا سرمایه‌گذاری فرشته وجود ندارد.
Crunchbase News مطالعه‌ای در زمینه‌ی مکان تحصیل سرمایه‌گذاران حرفه‌ای خطرپذیر یا فرشته که به دانشگاه رفته‌اند (بله، این حقیقت دارد که بسیاری از آن‌ها در هاروارد و استنفورد درس خوانده‌اند)، انجام داد. اما ما هنوز به یک منظر از پس‌زمینه‌های آموزشی سرمایه‌گذاران استارتاپ‌ها توجه نداشته‌ایم: آن‌ها در دانشگاه چه چیزی را آموزش می‌بینند؟ این همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.
برای انجام این کار، ما قصد داریم از تاریخچه‌های آموزشی نزدیک به ۵ هزار شرکای سرمایه‌گذاری VC آمریکایی و کانادایی و نزدیک به ۸۵۰۰ سرمایه‌گذار فرشته در تحقیق Crunchbase استفاده کنیم.

از آنجایی که سرمایه‌گذاران استارتاپ ظاهرا بیشتر متمرکز بر شرکت‌های فناوری هستند، این حقیقت قابل پیش‌بینی است که اکثر سرمایه‌گذاران حرفه‌ای خطرپذیر هم پیشینه‌ای در مهندسی (برق، الکترونیک و صنایع) یا موضوعات فنی (سیستم‌های اطلاعات و علوم مواد) دارند.
نکته‌ی جالب در این تحقیقات، تعداد کم شرکای سرمایه‌گذاری بود که در علومی مانند ریاضی یا علوم کامپیوتر تحصیل کرده بودند که با فاصله‌ی اندکی بعد از علوم انسانی قرار داشتند.
در میان سرمایه‌گذاران فرشته، اشخاصی که به طور رسمی وابسته به یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر نیستند، با احتمال بیشتری پیشینه‌ای در علوم ریاضی یا کامپیوتر دارند. در این مطالعه حقایق جالب بسیاری به دست آمده است که در تصاویر گویای مطلب است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه