ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۰ بهمن

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات روز دوشنبه که برای افتتاح پروژه‌های حوزه ICT استان خراسان رضوی به مشهد سفر کرده است، در شورای شهر مشهد با اشاره به چالش بیکاری در کشور گفت: شاخص‌های خدمات نشان می‌دهد که فناوری اطلاعات در زمینه‌ی رفع بیکاری می‌تواند کمک کند و حاکمیت تلاش کرده با تشکیل زیست بوم‌هایی چون مراکز رشد و شتابدهنده و تامین منابع مالی به صورت تخصصی و ‌ارایه‌ی راهکارهایی برای تامین منابع مالی در این زمینه کمک کند.
وی با اشاره به رقابت کشورها برای تصاحب سهمی از اقتصاد دیجیتال بین‌الملل افزود: اگر می‌خواهیم در اقتصاد نوین و فضای مجازی، اقتصاد میلیارد دلاری داشته باشیم باید نگاهی به بازارهای بین‌المللی داشته باشیم.
آذری جهرمی بازار را یکی از نیازمندی‌های کسب‌و‌کارهای نوپا دانست و ‌اظهار‌ کرد: حوزه‌ی شهر هوشمند که در مشهد پروژه‌هایی در این ارتباط تعریف شده است یکی از همین حوزه‌ها است.
عضو ‌کابینه‌ی دولت تدبیر و‌ امید با بیان اینکه حاکمیت شهری امروزه علاوه بر قانونگذار و‌ ناظر، باید توانمندساز نیز باشند، تصریح کرد: امروز ‌در شاخص‌گذاری‌های دنیای ICT، رتبه‌ی ما علاوه بر شاخص‌های میزان دسترسی و پهن‌باند، به شاخص‌های شهر هوشمند وابسته می‌شود که شرکت‌های نوپا و جوانان خلاق این مشکل را حل می‌کنند و وظیفه‌ی دولت در این راه هدفگذاری و شاخص‌گذاری است.
بالاترین مقام مسئول حوزه‌ی ICT در کشور با بیان اینکه عمدتا تعریف شهر هوشمند در بعضی از شهرداری‌ها داشتن سیستم اتوماسیون‌ خدمات شهری و‌ نظام موازی دولت الکترونیک است، خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌کنم برای بهره‌وری بیشتر کار مشترکی میان شهرداری‌های تهران و‌ مشهد صورت گیرد تا هوشمندسازی شهر بسیاری از مشکلات مشهد را حل می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه